۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۱
صالحی در دیدار وزیر گردشگری عراق :

ایران امنیت همه جانبه در منطقه را در راستای مصالح همه كشورها می داند

وزیر امور خارجه كشورمان در دیدار وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق بر مشتركات فراوان فرهنگی و مذهبی بین دو كشور تاكید كرد و گفت :دولت و مردم ایران همواره همسایه و دوست مطمئنی برای دولت و مردم عراق بوده و ثبات ، امنیت و توسعه همه جانبه در منطقه را در راستای منافع و مصالح همه كشورها و مردم منطقه می داند.
 به نقل از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، 'علی اكبر صالحی' عصر امروز-دوشنبه – در دیدار با 'لواء سمیسم' وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق ابراز امیدواری كرد كه با اجرایی شدن توافقات فی مابین دو كشور و رفع برخی موانع و مشكلات شاهد گسترش و تسهیل هرچه بیشتر ارتباطات و تعاملات برادرانه بین مردم دو كشور باشیم.

وی همچنین بر علاقه خاص مردم ایران برای سفر به عراق و به ویژه زیارت عتبات عالیات و مرقد مطهر ائمه اطهار (ع) تاكید كرد .

صالحی به تحولات اخیر در برخی كشورهای منطقه اشاره كرد و افزود: با تعمیق و تثبیت امنیت و ثبات در منطقه ، شاهد توسعه رفت و آمد و سفر گردشگران و زائران و رونق یافتن هرچه بیشتر امور گردشگری و زیارتی و به تبع آن اقتصادی خواهیم بود.

'لواء سمیسم' وزیر گردشگری و آثار باستانی عراق نیز با اشاره به مذاكرات و گفتگوهای خوب خود با مسوولان ایرانی ابراز امیدواری كرد كه 'با توافقات صورت گرفته شاهد بسط و گسترش و تسهیل هرچه بیشتر رفت و آمد بین مردم دو كشور به خصوص زائران عتبات عالیات باشیم.'
کد مطلب: 1279
مرجع : ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *