۰
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۳

خروج خط انتقال برق بغداد به دلایل تروریستی

وزارت برق عراق اعلام کرد که به سبب اقدام تروریستی سه شنبه شب گذشته، خط انتقال برق شرق بغداد پایتخت از مدار خارج شده است.
وزارت برق عراق اعلام کرد که به سبب اقدام تروریستی سه شنبه شب گذشته، خط انتقال برق شرق بغداد پایتخت از مدار خارج شده است.
به گزارش ایرنا این وزارتخانه در اطلاعیه ای اعلام کرد که اقدام تروریستی در شب گذشته منجر به سقوط دو برج انتقال برق در نزدیکی روستای «جواد البشو» در شرق پایتخت شد و در نتیجه این حادثه، خطوط انتقال برق ۴۰۰ کیلو وات منطقه «الامین» از دور خارج شد.
در ادامه اطلاعیه مزبور آمده است ، در اثر این حادثه یک هزار و ۵۰۰ مگاوات از انرژی تولیدی منتقل شده از طریق این خط انتقال از دور خارج شده است.
تروریست های تکفیری و داعشی همواره در کشورهای منطقه بدون توجه به نیاز مردم روزه دار در کشورهایی مانند سوریه و عراق به برق همواره اقدام به حمله به مراکز و نیروگاه های برق می کنند.
بر اساس اعلام وزارت برق عراق ، این حادثه تروریستی بر تجهیز برق منطقه «الکرخ» و مناطق شمال و شرق بغداد و استان های الانبار، صلاح الدین، کرکوک و نینوا تاثیر خواهد گذاشت.
وزارت برق عراق اضافه کرد که به محض وقوع حادثه، نیروهای این وزارتخانه با همراهی نیروهای امنیتی به محل رفته تا پس از اصلاح خسارت ها و بازگرداندن خط انتقال برق و جلوگیری از اعمال فشار بر دیگر خطوط انتقال در مناطق و استان های آسیب شده، اقدام کنند.
فعالیت گروه تروریستی داعش مورد حمایت برخی کشورهای عربی در منطقه در هفته های اخیر به طور محسوسی در مناطق شمالی، شرق و غرب بغداد افزایش یافته است.
نیروهای الحشد الشعبی با همکاری دیگر نیروهای مسلح عراق در این راستا دست به عملیات امنیتی و نظامی مختلفی برای تعقیب و سرکوب عناصر تروریستی داعش در این مناطق زده اند.
کد مطلب: 128363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *