۰
سه شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴

حمله هند به سوی مرزهای پاکستان

در پی آتش گشایی نظامیان هندی به سوی خط کنترل مرزی، ۷ شهروند کشمیری در ۳ روستای مرزی زخمی شدند.
در پی آتش گشایی نظامیان هندی به سوی خط کنترل مرزی، ۷ شهروند کشمیری در ۳ روستای مرزی زخمی شدند.
به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، نظامیان هندی که طی هفته های اخیر تحرکات مرزی خود را به شدت افزایش داده‌اند باز هم به سوی مرزهای پاکستان و منطقه آزاد کشمیر شلیک کردند.
در تازه ترین اقدام نظامیان هندی 7 شهروند کشمیری بر اثر اصابت گلوله زخمی شده و برای درمان به بیمارستان ها منتقل شدند.
منابع محلی در این خصوص اعلام کردند: حمله نظامیان هندی به سوی منطقه آزاد کشمیر و خط کنترل مرزی پس از اذان صبح انجام شده و ساعتی ادامه یافت.
در این حمله نظامیان هندی از آتش سبک و سنگین استفاده کردند که در نتیجه 6 کشمیری از 3 روستا زخمی شدند.
«راجه فاروق حیدر» نخست وزیر منطقه آزاد کشمیر در این خصوص گفت: آتش گشایی بی دلیل و یک سویه هند قابل تحمل نیست و ما این حملات را به شدت محکوم می کنیم.
وی تصریح کرد: امیدواریم روزی فرا برسد که هیچ کسی به ضرب گلوله نظامیان زخمی نشود و مردمی که در نزدیکی مرز هند زندگی می کنند نیز بتوانند آرامش را تجربه کنند.
راجه فاروق حیدر اضافه کرد: حمله نظامیان هندی به سوی مردم بی گناه به دستور دولت این کشور انجام می شود که تفکرات فاشیستی دارد و به دنبال حکومت هندوها بر سراسر شبه قاره است.
طی هفته های اخیر میزان تحرکات نظامیان هندی در منطقه مرزی با پاکستان افزایش یافته است و طی 20 روز اخیر کاردار سفارت هند 3 بار به وزارت خارجه پاکستان احضار شده است.
خط کنترل مرزی نقطه ای است که به صورت موقت و برای حفظ آتش بس میان هند و پاکستان از سوی سازمان ملل مورد قبول قرار گرفته ولی قرار است منطقه کشمیر توسط همه پرسی و با نظر ساکنان آن تعیین تکلیف شود.
هند که طی 70 سال اخیر مانع همه پرسی در کشمیر می شد 9 ماه پیش تلاش کرد از سوی خود تلاش کرد مساله کشمیر را حل کرده و بخش بزرگی از آن را به خاک خود الحاق کند.
در پی این تصمیم نظامیان هندی در سراسر کشمیر حکومت نظامی اعلام کردند و اینک حدود 270 روز است که مردم کشمیر با محدودیت های شدیدی از سوی هند مواجه هستند.
اقدام هند واکنش پاکستان را در پی داشته و دولت اسلام آباد نیز اعلام کرد: طبق توافقنامه‌های امضا شده هیچ یک از طرفین دعوا (هند یا پاکستان) نمی توانند یک سویه برای کشمیر تعیین تکلیف کنند.
کد مطلب: 128740
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *