۰
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۳۵

بحران کرونا از حادثه ۱۱ سپتامبر هم بدتر است

رئیس‌جمهور آمریکا بحران کرونا را رخدادی بدتر از حادثه ۱۱ سپتامبر و حمله به «پرل هاربر» عنوان کرد.
رئیس‌جمهور آمریکا بحران کرونا را رخدادی بدتر از حادثه ۱۱ سپتامبر و حمله به «پرل هاربر» عنوان کرد.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید، بحران کرونا را رخدادی بدتر از حادثه 11 سپتامبر و حمله نیروهای ژاپنی به «پرل هاربر» در جریان جنگ جهانی دوم توصیف کرد.
ترامپ در توصیف شدت بحران کرونا به خبرنگاران گفت: «این بدتر از ماجرای پرل هاربر است. بدتر از حمله به مرکز تجارت جهانی [حادثه 11 سپتامبر] است. این بحران هرگز نباید اتفاق می‌افتاد.»
وی در عین حال تأکید کرد: «فکر نمی‌کنم که مردم قرنطینه نامحدود را تحمل کنند. نمی‌توان چنین وضعیتی را برای مدت طولانی حفظ کرد.»
رئیس‌جمهور آمریکا درباره تصمیم اخیرش مبنی بر انحلال کارگروه ویژه کاخ سفید برای مقابله با ویروس کرونا نیز گفت: «تا همین دیروز یعنی قبل از اینکه درباره انحلال این کارگروه در آینده نزدیک صحبت کنم، اصلاً نمی‌دانستم که این کارگروه چقدر محبوب شده و مورد تحسین مردم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: «به همین دلیل من تصمیمم را عوض کرده‌ام و تا روز دوشنبه آینده اعضای جدیدی به این کارگروه خواهند پیوست.»
بر اساس آخرین آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی آمریکا، تاکنون بالغ بر 1.2 میلیون نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، حدود 73 هزار نفر جان باخته‌اند.
آمریکا هم از لحاظ آمار مبتلایان و هم از لحاظ آمار قربانیان ویروس کرونا، با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.
کد مطلب: 128866
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *