۰
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸

نخست وزیر عراق به ریاض دعوت شد

مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر جدید عراق پس از دریافت تماس تلفنی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، بلافاصله بعد از تشکیل دولت عراق، به طور رسمی به ریاض دعوت شد.
مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر جدید عراق پس از دریافت تماس تلفنی از سوی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، بلافاصله بعد از تشکیل دولت عراق، به طور رسمی به ریاض دعوت شد.
به گزارش روز جمعه پایگاه خبری سومریه نیوز به نقل از بیانیه صادره از دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق، بن سلمان در این تماس تلفنی ضمن تبریک به الکاظمی برای تشکیل دولت جدید عراق، پیام تبریک ملک سلمان به وی و تمایلش را برای تقویت مناسبات میان دو کشور همسایه منتقل کرد.
بن‌سلمان همچنین مدعی شد که عراق نقش مهمی در نزدیک کردن دیدگاه‌ها در منطقه دارد.
طبق این بیانیه، ولیعهد عربستان نخست وزیر جدید عراق را رسما به ریاض دعوت کرد.
الکاظمی نیز در این تماس تلفنی بر تمایل خود برای تحکیم روابط میان عراق و عربستان تاکید کرد.
وزارت خارجه عربستان پیشتر با صدور بیانیه‌ای از تشکیل دولت جدید عراق به ریاست مصطفی الکاظمی استقبال کرد.
این وزارتخانه در ادامه ضمن تاکید بر حمایت عربستان از عراق، آمادگی، ریاض را برای همکاری با دولت جدید عراق بر اساس احترام متقابل و روابط تاریخی و منافع مشترک دو کشور جهت تحقق امنیت در منطقه بدور از مداخلات کشورهای خارجی اعلام کرد.
مصطفی الکاظمی دیروز پنجشنبه با دریافت رای اکثریت پارلمان عراق، رسماً به عنوان نخست‌وزیر این کشور کار خود را آغاز کرد.
نمایندگان حاضر در جلسه پارلمان، به استثنای نمایندگان فراکسیون دولت قانون (نوری المالکی) از مجموع ۲۲ وزارتخانه به ۱۵ وزیر پیشنهادی رای اعتماد و از موافقت با ۵ وزیر پیشنهادی خودداری کرد.
این دولت ماموریت یکساله برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و تصویب بودجه ۲۰۲۰ و مدیریت عراق در برابر چالش های اقتصادی متاثر از کاهش شدید قیمت نفت و مشکلات بهداشتی کرونا دارد.
کد مطلب: 128950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *