۰
دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵

کرونا مانع افزایش تولید نفت عراق شد

مجموع تولید نفت خام عراق شامل منطقه کردستان در آوریل با وجود انقضای پیمان کاهش تولید اوپک پلاس در پایان مارس، تغییری نداشت و تا حدود زیادی ثابت ماند.
مجموع تولید نفت خام عراق شامل منطقه کردستان در آوریل با وجود انقضای پیمان کاهش تولید اوپک پلاس در پایان مارس، تغییری نداشت و تا حدود زیادی ثابت ماند.
به گزارش ایسنا، شرکت بازاریابی نفت دولتی سوموی عراق اعلام کرد تولید نفت در آوریل ۴.۴۸ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۴.۵ میلیون بشکه در روز در مارس بود و با وجود این که برخی از کشورهای عضو اوپک تولیدشان را افزایش دادند اما عراق که دومین تولیدکننده بزرگ این گروه است، تولیدش را در ماه میلادی گذشته بالا نبرد.
شرکت سومو در نامه ای به آژانس "اس اند پی گلوبال پلاتس" اعلام کرد که صادرات نفت در آوریل به ۳.۸۵۳ میلیون بشکه در روز در مقایسه با ۳.۸۶۹ میلیون بشکه در روز در مارس کاهش پیدا کرد. این آمار شامل صادرات منطقه نیمه خودمختار کردستان هم بود.
طبق جدیدترین نظرسنجی پلاتس از تولید نفت اوپک، تولید عراق در آوریل تحت تاثیر افت تقاضا برای سوخت و عدم وجود فضای نگهداری فرآورده های نفتی که پالایشگاه‌ها را وادار کرد نرخ فعالیتشان را کاهش دهند، ۱۱۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.
عراق به دلیل سقوط قیمت نفت در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا، برای افزایش تولید دچار مشکل شد. این کشور در اواسط مارس پس از این که شرکت مالزیایی پتروناس کارکنانش را از میدان نفتی غراف خارج کرد، ناچار شد فعالیت این میدان به ظرفیت ۹۰ هزار بشکه در روز را تعطیل کند.
پارلمان عراق هفته گذشته به بیشتر اعضای دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر جدید این کشور رای اعتماد داد اما رای گیری درباره وزیر نفت را به تعویق انداخت. این کشور از دسامبر سال ۲۰۱۹ پس از استعفای دولت نخست وزیر عادل عبدالمهدی در واکنش به اعتراضات مردمی، تحت اداره یک دولت موقت بود.
بر اساس گزارش پلاتس، الکاظمی اعلام کرده که در برنامه دولتش، خواهان تشکیل یک هیات مذاکره به منظور مذاکره درباره بازنگری شرایط قراردادهای خدمات فنی با شرکتهای نفتی بین المللی است که در بزرگترین میادین نفتی عراق در جنوب این کشور فعالیت دارند.
کد مطلب: 129153
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *