۰
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸

بازگشت ۱۰۰میلیون دانش‌آموز چینی به مدرسه

تازه ترین آمار وزارت آموزش و پرورش چین نشان می دهد که نزدیک به ۱۰۰ میلیون دانش آموز و دانشجو در این کشور به کلاس های درس بازگشته اند.
تازه ترین آمار وزارت آموزش و پرورش چین نشان می دهد که نزدیک به ۱۰۰ میلیون دانش آموز و دانشجو در این کشور به کلاس های درس بازگشته اند.
به گزارش ایرنا از اطلاعیه روز چهارشنبه وزارت آموزش و پرورش چین، این رقم معادل ۴۰ درصد از کل دانش آموزان و دانشجویان سراسر کشور است.
همزمان "وانگ دنگ فنگ" از مسئولان این وزارتخانه در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت که بسیاری از دانش آموزان از مقطع مهد کودک گرفته تا مدارس و دانشگاه ها از روز دوشنبه این هفته به مدارس و دانشگاه ها بازگشته اند.
در بیشتر استان ها و شهرهای سراسر چین عمده دانشجویان و دانش آموزان دانشگاه ها و مدارس تحت تدابیر شدید بهداشتی در کلاس های درس حضور یافته اند.
وانگ خاطر نشان کرد که در این مکان های آموزشی تدابیر ویژه ای در نظر گرفته شده است تا خطر ابتلا به کرونا به حداقل برسد.
تصاویر نشان می دهد که در ورودی دانشگاه ها و مدارس دستگاه های خودکار تب سنج نصب شده است و همه دانش آموزان باید در طول مدت تحصیل در مدرسه و بخصوص در کلاس ها ماسک برصورت داشته باشند.
همچنین دوره های آموزشی نیز در روزهای اخیر برای معلمان و کادرهای مدارس و دانشگاه ها در نظر گرفته شده است و ضدعفونی کردن مراکز آموزشی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
در شهر پکن فعلا فقط دانش آموزان سال آخر دبیرستان که خود را برای آزمون ورودی دانشگاه ها در روز هفتم جولای امسال آماده می کنند در کلاس های درس حاضر شده اند.
کد مطلب: 129279
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *