۰
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۴

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید

سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد از فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید از امروز (24 اردیبهشت ماه) خبر داد.
سازمان هواشناسی با صدور هشداری زرد از فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید از امروز (24 اردیبهشت ماه) خبر داد.
به گزارش ایسنا، براساس هشدار سازمان هواشناسی، فعالیت این سامانه از امروز به‌صورت رگبار باران، گاهی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد رخداد تگرگ خواهد بود.
فعالیت این سامانه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه دور از انتظار نخواهد بود.
همچنین وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد وخاک امروز (24 اردیبهشت ماه) در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، نیمه شرقی کرمان، سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.
این شرایط فردا (25 اردیبهشت ماه) در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، شمال سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، سمنان و شمال اصفهان رخ خواهد داد. در چنین شرایطی کاهش دید و کیفیت هوا و احتمال آسیب به سازه‌های موقت دور از انتظار نیست.
در چنین شرایط جوی عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم صعود به ارتفاعات محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌شود.
به گزارش ایسنا، هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
کد مطلب: 129309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *