۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۳

هشدار به سوداگران بازار مسکن

با توجه به لحاظ‌شدن سه نوع مالیات جدید به‌نظر می‌رسد در سال ۹۹ سفته‌بازی در بازار مسکن با چالش جدی مواجه خواهد شد.
با توجه به لحاظ‌شدن سه نوع مالیات جدید به‌نظر می‌رسد در سال ۹۹ سفته‌بازی در بازار مسکن با چالش جدی مواجه خواهد شد.
به گزارش تسنیم،‌ در روزهای اخیر موضوع نوسانات قیمت مسکن بار دیگر توجه‌ها را به این بازار جلب کرده است. متأسفانه مسکن به‌دلیل کاهش عرضه و افزایش سفته‌بازی از کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است.
بیش از یک سال قبل نیز نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس دهم شورای اسلامی طرحی را برای اخذ مالیات از عایدی سرمایه در حوزه مسکن مطرح کرده بودند که عملاً این طرح با دخالت وزارت اقتصاد به سرانجام نرسید. حالا معاون وزیر اقتصاد پیشنهاد داده است نمایندگان مجلس یازدهم برای عبور از بروکراسی دولتی تصویب هرچه سریع‌تر طرح مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را در دستور کار قرار دهند.
از سوی دیگر قانون مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی از سال 94 تصویب شده بود اما به‌دلیل عدم هماهنگی سازمانی و... این مالیات عملیاتی نشد. با پیگیری‌های انجام‌شده در بخشهای مختلف سرانجام هماهنگی‌های لازم بین  وزارت راه و شهرسازی، شهرداریها و سازمان مالیاتی انجام شد و طبق وعده سازمان مالیاتی این نوع مالیات به‌زودی عملیاتی خواهد شد.
همچنین بر اساس قانون بودجه سال 99 دولت بایستی از املاک بالای 10 میلیارد تومان، اخذ مالیاتی تحت عنوان مالیات املاک لوکس را در دستور کار قرار دهد.
برآیند این سه نوع مالیات نشان می‌دهد در سال جاری ممکن است افرادی که با انگیزه سوداگرانه وارد این بازار شده‌اند نقره‌داغ شوند.
کد مطلب: 130291
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *