۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۶

عاملان حریق بوستان ولایت دستگیر شدند

رییس اداره فضای سبز منطقه ١٩ تهران با اعلام این‌که دو جوان عامل آتش‌سوزی بوستان ولایت بودند، گفت: بر اساس اطلاعات رسیده، این دو جوان توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.
رییس اداره فضای سبز منطقه ١٩ تهران با اعلام این‌که دو جوان عامل آتش‌سوزی بوستان ولایت بودند، گفت: بر اساس اطلاعات رسیده، این دو جوان توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.
به گزارش ایسنا، سیدابوالفضل موسوی در تشریح جزییات وقوع حریق در محدوده بوستان ولایت، گفت: قسمتی که دچار حریق شده، خارج از فضای سبز محدوده بوستان ولایت و یک زمین بایر بوده است.‌
او با بیان این‌که در داخل بوستان ولایت چند قطعه زمین بایر وجود دارد، اضافه کرد: با توجه به بارش‌هایی که صورت می‌گیرد، هر ساله شاهد رویش علف‌های هرز در این منطقه هستیم. امسال نیز با توجه به این‌که میزان بارندگی‌ها افزایش پیدا کرده، شاهد افزایش رویش علف‌های هرز در این زمین‌ها هستیم.
موسوی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شد با خشک شدن علف‌های هرز شاهد افزایش احتمال وقوع حریق در این منطقه باشیم، عنوان کرد: به همین منظور با دستگاه‌های مخصوص (گریدر) محدوده‌های آتش‌بر ایجاد کردیم تا اگر در این منطقه حریق ایجاد شد شاهد سرایت آن به فضای سبز و درختان نباشیم.
او با بیان این‌که کندن علف‌های هرز به همین منظور در دستور کار قرار گرفته بود، تاکید کرد: شواهد نشان می‌دهد دو جوان به این منطقه که کمتر مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد، وارد شده‌ و اقدام به آتش‌سوزی کرده بودند که بر اساس اطلاعات رسیده، توسط نیروی انتظامی دستگیر شده‌اند.
موسوی با بیان این‌که عوامل آتش‌نشانی بلافاصله پس از بروز حریق در محوطه حاضر شدند، افزود: با حضور عوامل شهرداری و آتش‌نشانان خوشبختانه هم اکنون حریق به صورت کامل در منطقه اطفاء شده است.
بر اساس گزارش پایگاه خبری شهر، رئیس اداره فضای سبز منطقه ۱۹ درباره میزان مساحت فضایی که دچار حریق شده است، توضیح داد: البته در حال حاضر امکان پیش‌بینی میزان مساحتی که دچار حریق شده است وجود ندارد. اما شواهد چشمی نشان می‌دهد چیزی کمتر از پنج هکتار دچار آتش‌سوزی شده که خوشبختانه حریق به هیچ یک از درختان یا فضای سبز آسیب نرسانده و حتی یک نهال هم آسیب ندیده است.
کد مطلب: 130387
برچسب ها: بوستان ولایت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *