۰
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۲۳

تهدید به حمله سوریه توسط اسراییل

برخی منابع صهیونیست گزارش دادند که رژیم صهیونیستی از طریق نیروهای سازمان ملل که در بلندی‌های جولان اشغالی حضور دارند، به سوریه هشدار و به اقدام نظامی علیه آن تهدید کرده است.
سایت اسرائیلی«دبکا» که نزدیک به محافل امنیتی رژیم صهیونیستی است، گزارش داد که این رژیم شب گذشته از طریق نیروهای سازمان ملل مستقر در بلندی‌های جولان آخرین هشدار را به سوریه داد و تهدید کرد که در صورت نقض تعهدات و نفوذ نیروهای سوری به مناطق خلع سلاح شده، اسرائیل دست به اقدام نظامی خواهد زد.
بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی آخرین هشدارها را نسبت به پرواز هواپیماهای جنگی سوریه در مناطق خلع سلاح شده در بلندی‌های جولان و الجلیل داد.
منابع صهیونیست همچنین گفتند که تنش بین دو طرف سوری و اسرائیلی بویژه پس از تیراندازی به سمت یک جیپ نظامی وابسته به لشگر گولانی بیشتر شده است.
از سوی دیگر نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه‌ای به شورای امنیت اقدام فوری جامعه جهانی و شورای امنیت برای برخورد این موضوع را خواستار شد.
«ران پروسور» در نامه خود به اعضای شورای امنیت سازمان ملل نوشت: سوریه تانک‌های خود را به منطقه غیرنظامی در بلندی‌های جولان که تحت کنترل نیروهای حافظ صلح سازمان ملل قرار دارند، فرستاده است.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ سال ۱۹۶۷ بلندی‌های جولان را به اشغال خود در آورد و منطقه‌ای به مساحت ۴۰۰ کیلومتر مربع موسوم به «منطقه حائل» است که طبق توافق آتش‌بس سال ۱۹۷۳، نیروهای نظامی سوریه از ورود به این منطقه ممنوع هستند.
کد مطلب: 13114
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *