۰
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۹

انتقاد ديده بان حقوق بشر از دولت باکو

سازمان بین المللی «دیده بان حقوق بشر» با تاکید بر اینکه «آنار بایراملی» خبرنگار محلی صداوسیمای ایران در باکو و هفت روزنامه نگار دیگر در باکو با اتهامات واهی در زندان هستند ، برگزاری نشست مدیریت اینترنت را در باکو محکوم کرد
به نوشته روزنامه های «آزادلیق و بیزیم یول» ، سازمان بین المللی دیده بان حقوق بشر در بیانیه خود با تاکید براینکه سه تن از مدافعان حقوق بشر نیز با اتهامات ناروا و در اصل به دلیل فعالیت حرفه ای و ابراز عقیده زندانی شده اند، برگزاری نشست مدیریت اینترنت در باکو را با روح آزادی بیان مغایر دانست .
در این بیانیه همچنین از ممنوعیت برگزاری تجمعات مردمی و سیاسی از سال ۲۰۰۶ به این سو و موارد متعدد نقض تعهدات در قبال سازمانهای بین المللی انتقاد شده و آمده است برگزاری چنین نشستی در پوشش نشست سازمان ملل بی احترامی به آزادی بیان است.
بر اساس گزارش شورای اروپا در حال حاضر ۸۹ زندانی سیاسی در جمهوری آذربایجان وجود دارد که هشت تن آنها از جمله «آناربایراملی» خبرنگار هستند .
آناربایراملی به خاطر تولید دهها گزارش درباره اشتراکات ایران و آذربایجان و فعالیت مستقل خبرنگاری، به دستور مخالفان روابط حسنه تهران و باکو، فوریه گذشته با پاپوش پلیس بازداشت و به یک سال زندان محکوم شد.
علاوه بر واکنشها در ایران ، جمهوری آذربایجان و ترکیه ، دهها موسسه و تشکل بین المللی دیگر با سیاسی و ناعادلانه خواندن حبس آنار بایراملی، این اقدام را نشاندهنده نبود آزادی بیان در جمهوری آذربایجان خوانده و خواهان آزادی وی شدند.
نشست بین المللی مدیریت اینترنت در باکو از دیروز آغاز شده است .
کد مطلب: 13142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *