۰
چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲

کشف بزرگترین محموله مواد‌مخدر پایتخت

رئیس پلیس پایتخت گفت: یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در پایتخت شناسایی و دستگیر شدند و از آنها ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.
رئیس پلیس پایتخت گفت: یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در پایتخت شناسایی و دستگیر شدند و از آنها ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم تریاک کشف شد.
به گزارش مهر، سردار حسین رحیمی صبح امروز در حاشیه «کشف بزرگترین باند قاچاق در پایتخت» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر هستیم و پلیس پایتخت هم در این ایام تلاش مضاعفی دارد. طرح «ظفر ۴» را با اقتدار برگزار کردیم و خرده‌فروشان بسیاری دستگیر و معتادان متجاهر بسیاری هم جمع‌آوری شدند.
وی ادامه داد: ما عزم خود را برای مبارزه با مواد مخدر نسبت به قبل جدی‌تر کرده‌ایم چرا که این افراد جان و مال مردم برایشان مهم نیست؛ نباید نسبت به این مسائل بی‌تفاوت بود.
فرمانده انتظامی پایتخت افزود: روز گذشته یکی از بزرگترین باندهای پیچیده و مهم کشور با ۲ تن و ۷۰۰ کیلوگرم تریاک در دام پلیس گرفتار شد.
رحیمی تصریح کرد: این عملیات یک برنامه‌ریزی طولانی مدت داشت و از اسفند سال گذشته پیگیر آن بودیم. این باند دو تا سه بار از دست پلیس فرار کرده بود اما خوشبختانه روز گذشته در بدو ورود به پایتخت دستگیر شدند.
وی با اشاره به اینکه سه نفر از اعضای این باند را دستگیر کرده‌اند، گفت: ارزش این محموله ۱۵ میلیارد تومان است که توسط یک تریلر از جنوب کشور به سمت تهران در حال حرکت بوده، با ترفندهای مختلفی از بین شهرها عبور می‌کرده، توقف‌های گوناگونی برای رد گم‌کنی داشته و توانسته بود خودش را به پایتخت برساند.
رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: به همراه بار این تریلر، اقلامی مانند تُن‌ماهی و ماشین لباسشویی برای رد گم‌کنی در ایست بازرسی‌ها قرار داشته و مواد مخدر به گونه‌ای بارگذاری شده بود که گویی تریلر یک محموله تجاری را حمل می‌کند.
به گفته رحیمی، مواد مخدری که در این تریلر بود در لابلای ۶۵ تسمه صنعتی به صورت کاملاً حرفه‌ای جاسازی شده بود و از یکی از استان‌های جنوب‌شرقی به سمت پایتخت حرکت می‌کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا در طول مسیر هیچ ایست بازرسی و پلیسی متوجه این بار نشده بودند؟ افزود: این باند بسیار حرفه‌ای بوده و برای ردگم‌کنی از شگردهای خاصی استفاده می‌کرده است البته در ساعاتی که ایست بازرسی‌ها کمی جدی نبوده، از موقعیت استفاده می‌کردند و توانسته بودند خود را تا پایتخت برسانند.
رئیس پلیس پایتخت افزود: قبلاً هم از این باند ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده بود اما خوشبختانه روز گذشته توانستیم تمامی مواد مخدر همراه با آنها را کشف و ضبط کنیم.
رحیمی در پایان گفت: مقصد این باند، پایتخت بوده، شیوه آنها هم به گونه‌ای است که این حجم از مواد مخدر را دپو و به مرور بین خرده‌فروشان توزیع می‌کنند.
کد مطلب: 131668
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *