۰
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۵

بیانیه مجمع روحانیون برای فرارسیدن ماه محرم

مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم تاکید کرد: «وظیفه بزرگ عزاداری اباعبدالله تعطیل شدنی نیست و آنچه امسال خواهد شد با رعایت موازین بهداشتی خواهد بود.»
مجمع روحانیون مبارز در بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم تاکید کرد: «وظیفه بزرگ عزاداری اباعبدالله تعطیل شدنی نیست و آنچه امسال خواهد شد با رعایت موازین بهداشتی خواهد بود.»
به گزارش ایسنا، متن بیانیه مجمع روحانیون مبارز به مناسبت فرارسیدن ماه محرم بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک
سلام بر ایمان وعشق و حماسه ی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)
با فرارسیدن ماه محرم دلهای پاک شیعیان و همه انسان دوستان و دلدادگان آزادی و عدالت، سرشار از عشق به اباعبدالله و خاندان پاک او و غرق در ماتم میشود.
عاشورا نماد درخشان تشیع است که حقیقت اسلام را زنده نگه داشته و بیداد و تبعیض و تحقیر انسان و وادادگی او در برابر طاغوت را نکوهیده و محکوم کرده است. نهضت حسینی در هر منطقه به خصوص از سوی شیعیان و دوستداران اهل بیت علیهم السلام طی مراسم و مناسک ویژه بزرگ داشته میشود و هیچ حادثه و جریانی نتوانسته است آتش این عشق و دلداگی را خاموش کند.
مجمع روحانیون مبارز با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله و یاران پاکبازش توجه مومنان و هم میهنان را به نکته های زیر جلب میکند. 
1-امسال که ویروس ویرانگر کرونا جان انسانها را در سراسر زمین از جمله میهن عزیزمان در معرض تهدید جدی قرار داده است ادای احترام به عاشورا و اباعبدالله و بزرگداشت یاد و نام او را  نیز با الزامات تازه ایی مواجه کرده است که موجب میشود  عزاداریها به گونه ایی دیگر برگزار شود.
2- رعایت کامل دستورالعملها و پرتکلهای بهداشتی برای حفظ جان و سلامت خود و دیگران بخصوص عزاداران لازم است.
3- لزوم خودداری جدی از تجمعات و مراسمی که موجب شیوع بیماری و سرایت گسترده تر ویروس کرونا میشود.
4- از رهبر معظم انقلاب و مراجع گرانقدر و عالمان بزرگوار دین که مومنان را به عزاداری با رعایت موازین بهداشتی دعوت کرده اند و بر توهم جاهلانه یا مغرضانه ناسازگاری دین و علم، خط بطلان کشیده اند سپاسگزاری میشود. باید مبنای مومنان  و عزاداران سیدالشهداء (ع) رهنمودهای این بزرگان و نه گفتارها و مواضع جاهلانه ای است که موجب وهن دین و دینداری است.
مجمع روحانیون مبارز بار دیگر یاد و خاطره شکوهمند عاشورا را گرامی میدارد و اعلام میکند که وظیفه بزرگ عزاداری اباعبدالله تعطیل شدنی نیست و آنچه امسال خواهد شد با رعایت موازین بهداشتی خواهد بود.
                                                                     
کد مطلب: 134828
برچسب ها: ماه محرم
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *