۰
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۰

در مدارس اصل بر آموزش حضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هفته آتی در همه مدارس استان اصل بر آموزش حضوری بوده و تعطیلی گسترده نخواهیم داشت.
 مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: هفته آتی در همه مدارس استان اصل بر آموزش حضوری بوده و تعطیلی گسترده نخواهیم داشت.
علیرضا نخعی ۲۱ شهریور ماه در جمع خبرنگاران در خصوص شرایط بازگشایی مدارس در هفته آینده اظهار کرد: اصل بر آموزش حضوری است و در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم نیز اولویت ما بر آموزش حضوری البته با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بود.
وی با اشاره به حساسیت این مهم گفت: دانش‌آموزان همه مدارس براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به گروه‌های کوچک تقسیم شده و باید نکات بهداشتی را رعایت و همگی از ماسک استفاده کنند.
نخعی اضافه کرد: به رغم ترجیح آموزش حضوری در مناطق و شهرستان‌ها در صورت بروز هرگونه احساس خطر در هر مدرسه‌ای با تشخیص دانشگاه علوم پزشکی و نظارت حوزه سلامت آموزش و پرورش تا برطرف شدن زمینه‌های خطر، آموزش غیرحضوری تاکید می‌شود.
وی افزود: باید مراقبت کرد دانش‌آموزانی که علائم بیماری یا تب دارند در مدارس حضور پیدا نکنند و اولیا در این راستا با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند.
 
 مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: خانواده‌ها نگران حضور فرزندان خود در مدارس نباشند، هیچ الزامی برای حضور دانش‌آموزان وجود ندارد و عدم حضور غیبت تلقی نمی‌شود.
 
نخعی با تاکید بر اهمیت تداوم جریان آموزش تصریح کرد: باید بدانیم آموزش غیرحضوری از چه طریقی انجام شود و چنانچه دانش‌آموزی دسترسی به شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران نداشته باشد برای او بسته‌های آموزشی ارسال می‌کنیم. 
 
وی با اشاره به نظارت معاونت بهداشتی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق سفید، زرد و قرمز گفت: در منطقه سفید هم هیچ تضمینی وجود ندارد و آنچه از دستورالعمل‌های بهداشتی دریافت کردیم را باید در منطقه سفید نیز رعایت کنیم و اگر در مدرسه‌ای امکانات کم است امکانات مهیا شود و خانواده‌ها نیز به کمک آموزش و پرورش بیایند.
 
نخعی با بیان اینکه آموزش غیرحضوری جایگزین آموزش حضوری نخواهد بود، تاکید کرد: اگر به دنبال کیفیت آموزش در کنار سلامت فرزندان خود هستیم پس آموزش حضوری موثرتر است.
 
وی با اطمینان خاطر به خانواده‌ها از گندزدایی روزانه مدارس گفت: مواد ضدعفونی همچون صدهزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی مدارس تهیه شده که به مرور در اختیار مدارس گذاشته می‌شود و این میزان مواد جوابگوی کل سال تحصیلی است. 
 
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بر ضرورت رعایت رفتارهای بهداشتی از سوی همکاران و دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت:  به تعداد قابل توجهی ماسک تهیه شده و البته نیاز است والدین نیز ماسک برای فرزندان خود تهیه کنند.
 
وی با بیان اینکه در همه مدارس اصل بر آموزش حضوری است و تعطیلی گسترده نخواهیم داشت، افزود: مصوبه ستاد کرونا و ابلاغیه ستاد ملی و رهنمودهای وزیر آموزش و پرورش برای امر آموزش ملاک است و نمی‌توانیم تعطیلی عمومی اعلام کنیم، البته مدارسی که شرایط مناسب برای آموزش حضوری ندارند تا زمانی که بستر لازم را فراهم کنند آموزش در آنها موقتاً غیرحضوری خواهد بود.
کد مطلب: 136228
برچسب ها: مدارس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *