۰
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۳۰

نتایج اولیه کنکور ۹۹ اعلام شد

نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، نتایج اولیه آزمون سراسری سال ۹۹ به صورت کارنامه تهیه و بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفت. انتخاب رشته مجازین کنکور از روز چهارشنبه دوم مهر ماه جاری آغاز می‌شود و تا روز شنبه پنجم این ماه ادامه دارد. داوطلبان باید دقت داشته باشند در صورت اتمام فرایند انتخاب رشته، حتما شماره رسید ۱۵ رقمی توسط سیستم در اختیار کاربر قرار می گیرد.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، انتخاب رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی امسال در فرم انتخاب رشته سازمان سنجش باید وارد شود.
در صورتیکه در زمان ثبت نام، اعلام علاقه‌مندی به رشته‌هایی با آزمون دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی صورت نگرفته است با پرداخت مبلغ ۱۸۶ هزار ریال از طریق درگاه سازمان سنجش آموزش کشور می‌توان نسبت به اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های مذکور اقدام کرد. 
 در صورتی که در کارنامه مجاز به انتخاب رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی شده‌اید، در این مرحله با پرداخت هزینه مربوط به علاقه‌مندی به رشته‌های این دانشگاه‌ها به مبلغ ۹۳ هزار ریال از طریق درگاه سازمان می‌توانید علاقه‌مندی خود را اعلام کنید.
همچنین سامانه انتخاب رشته مجازی از تاریخ دوم مهر ماه از طریق درگاه سازمان سنجش قابل استفاده توسط متقاضیان مجاز به انتخاب رشته خواهد بود و ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره ۲) در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد.
بر این اساس انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌های با آزمون مجزا از فرایند انتخاب رشته با سوابق تحصیلی انجام می‌شود. متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی (به جز متقاضیان چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) باید به درگاه دانشگاه آزاد اسلامی (www.azmoon.org) مراجعه کنند.
در صورت انتخاب رشته دوره روزانه و قبولی در آن، تحت هیچ شرایطی حق شرکت در آزمون سراسری سال آینده برای انتخاب رشته‌های روزانه را نخواهید داشت. همچنین  متقاضیانی که در سهمیه ثبت نامی خود مغایرتی مشاهده می‌کنند لازم است تا تاریخ دوم مهر به سازمان‌های مربوطه مراجعه کرده و نسبت به حل مساله سهمیه خود اقدام کنند و متقاضیان در صورت مشاهده مغایرت در سوابق تحصیلی خود لازم است تا تاریخ دوم مهر به منطقه آموزش و پرورش شهرستان مربوطه مراجعه کنند.
 
کد مطلب: 136699
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *