۰
جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶

پایان تعطیلی موقت کارخانه سیمان گلستان

فعالیت کارخانه سیمان پیوند گلستان که به دلیل مشکلات زیست محیطی با حدود ۴۰۰کارگر موقتا متوقف شده بود، به زودی از سر گرفته می‌شود.
فعالیت کارخانه سیمان پیوند گلستان که به دلیل مشکلات زیست محیطی با حدود ۴۰۰کارگر موقتا متوقف شده بود، به زودی از سر گرفته می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا، کارخانه سیمان پیوند گلستان که از سال ۹۰ به بهره‌براری رسیده؛ از روز دوشنبه (هفتم مهرماه) به دلیل مشکلات زیست محیطی پلمب و فعالیتش متوقف شد که در نتیجه این اتفاق حدود ۴۰۰کارگر بلاتکلیف شدند.
در خصوص علت توقف فعالیت این واحد صنعتی گفته می‌شود؛ تعدادی از ساکنان محل استقرار این کارخانه مدعی‌اند دود ناشی از این کارخانه مشکلات زیست محیطی زیادی را برای آنها ایجاد کرده است. به همین دلیل از مسئولان خواستار متوقف شدن فعالیت این کارخانه تا رفع مشکلات زیست محیطی آن شده‌اند.
علی اصغر میرزایی (فرماندار شهرستان گالگیش) در این‌باره گفته است: کارخانه سیمان گلستان به دلیل مشکلات و آلودگی‌های زیست محیطی موقتا تعطیل شده و به زودی با رفع مشکلات راه‌اندازی می‌شود.
او افزود: مهلت انقضای کیسه فیلتر کارخانه سیمان گلستان به پایان رسیده بود و باید تعویض می‌شد در خصوص رفع این مشکل پیش از این مدیران کارخانه اقلام لازم را از کشور آلمان خریداری کرده‌اند ولی به دلیل مقررات جدید گمرکی هنوز نتوانستند آن را ترخیص کنند.
میرزایی با بیان اینکه از تاریخ سوم شهریورماه کیسه‌های تهویه هوا وارد گمرک شده است، اضافه کرد: تلاش زیاد توسط استاندار و دیگر مسئولان استان صورت گرفت تا این کالا ترخیص شود اما مانند دیگر اقلام به دلیل قوانین ارزی جدید در گمرک ماند.
وی ادامه داد: این کارخانه به دلیل مشکلات محیط زیستی و آلودگی کوره خود را از روز دوشنبه (هفتم مهر) خاموش کرده است تا زمانی که این کیسه‌ها وارد استان شده و دوباره فعالیت خود را از سر گیرد.
طبق گفته میرزایی؛ کارگروه تسهیل استان تا دهم به این کارخانه مهلت داده بود تا سیستم فیلتراسیون خود را تعویض کند.
فرماندار گالیکش گفت: با توجه به اولین دستور رئیس جمهور به وزیر صمت در خصوص ترخیص‌ها کالاها، پیش‌بینی می‌شود که سیستم غبارگیر کارخانه که روز گذشته (پنجشنبه؛ ۱۰ مهرماه) ترخیص شده، با توجه به اینکه کارهای اداری آن انجام شده و دستور معاون وزیر را هم برای ترخیص گرفته، اوایل هفته بعد وارد استان شود.
کد مطلب: 137415
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *