۰
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۲۰

موضع‌گیریها علیه دولت، تخریبی است

معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی و مسئول مرکز امور روحانیت ریاست جمهوری در دومین همایش مشاورین امور روحانیت استان‌ها در قم گفت: هدف اصلی این همایش تبیین ساختار و شرح وظایف مشاورین امور روحانیت استان‌هاست.
 حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه "جمهوری اسلامی ایران امروز در شرایط حساس داخلی و خارجی قرار گرفته است"، اظهار کرد: روحانیت در این شرایط همواره نقش برجسته‌ای از خود ارائه می‌دهد؛ نقشی که بیش از ۳۰ سال گذشته روحانیت در فراز و نشیب‌ها ایفا کرده، در صف اول صیانت و پاسداری از انقلاب اسلامی بوده است.
وی افزود: قم مهد اجتهاد، علم، دانش و خاستگاه انقلاب اسلامی است و مراجع، علما و روحانیت قم همیشه در صف اول صیانت از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی بوده و هستند و در این شرایط خاص هم چنین انتظاری از مراجع، علما و روحانیون می‌رود.
مسئول مرکز امور روحانیت ریاست جمهوری با بیان اینکه "در این شرایط حساس رویکرد اصلی دشمن مقابله با نظام اسلامی از راه جنگ اقتصادی است"، تصریح کرد: شرایط جنگ اقتصادی با جنگ نظامی متفاوت است و تاثیر آن فقط محدود به چند شهر و استان نخواهد بود.
میرتاج‌الدینی با تأکید بر اینکه "روحانیت باید در این شرایط حساس رسالت خاص خود را احراز کند"، گفت: روحانیت باید در این شرایط در عرصه حضور فعال داشته باشد و تنویر افکار عمومی را بر عهده بگیرد.
وی افزود: برخی گمان می‌کنند اگر در مسائل اقتصادی انتقاد کنند مردم راضی خواهند شد در حالی که انتقادهای تند و غیرمنصفانه فضا را مسموم می‌کند و البته انتقادهای راهگشا خوب است اما اگر از جاده انصاف خارج شوند و همه مشکلات را به دوش دولت بیندازند، خلاف واقع است.
میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه "برخی دولت را محکوم به تعلل در مسائل اقتصادی می‌کنند"، خاطرنشان کرد: دولتی که هفت سال با سختی کار کرده، سه دوره سفر استانی داشته و رهبر انقلاب بارها اقدامات آن را تایید کرده‌اند و هدف اصلی آن رفع مشکلات مردم بوده و تصمیم و اراده این دولت برای توزیع ثروت در سراسر کشور بوده است، معقول نیست که در سال پایانی با تعلل، هفت سال کار و تلاش بی‌وقفه خود را خراب کند و چنین موضع‌گیری‌هایی با هدف تخریب انجام می‌شود.
معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی افزود: روحانیت باید به سمت آرام کردن فضای روانی جامعه و حمایت از مجریان حرکت کند و همچنین برای حل مشکلات مردم راهکار ارائه دهد.
وی تصریح کرد: راهبرد دولت در مواجهه با مشکلات اقتصادی در درجه اول، مقابله همه‌جانبه با کار و تلاش جدی و شبانه‌روزی است و در کنار آن به توزیع و تبیین مشکلات برای افکار عمومی خواهد پرداخت.
میرتاج‌الدینی با بیان اینکه "سوال از دکتر احمدی‌نژاد را به نفع مصالح کشور و مسایل اقتصادی نمی‌دانیم"، تأکید کرد: با توجه به اینکه این سوال مطرح شده، رییس‌جمهور و دولت آمادگی کامل دارد که برای مردم درباره مشکلات اقتصادی توضیح دهد.
وی با بیان اینکه "روحانیون و مشاوران روحانیت در استان‌ها قبل از تنویر افکار عمومی باید در تنویر افکار نخبگان درباره مشکلات اقتصادی گام بردارند"، تصریح کرد: با برگزاری جلسات ویژه در استان‌ها و رابطه با علما و روحانیون باید مشکلات اقتصادی برای آنها تبیین شود.
مسئول امور روحانیت ریاست جمهوری با بیان اینکه "۳۰ تا ۵۰ درصد اقتصاد مقاومتی، مقابله با عملیات روانی دشمن است"، اظهار کرد: تبیین اقتصاد مقاومتی برای نخبگان و آحاد مردم می‌تواند با کمک روحانیت در استان‌ها انجام شود که در رفع مشکلات اقتصادی مردم و کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.
کد مطلب: 13764
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *