۰
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۳۸

بایدن برخی از اعضای کابینه را معرفی کرد

رئیس جمهوری منتخب آمریکا برخی از اعضای مهم کابینه خود در موضوع سیاست خارجی را معرفی کرد.
رئیس جمهوری منتخب آمریکا برخی از اعضای مهم کابینه خود در موضوع سیاست خارجی را معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، جو بایدن بعدازظهر سه‌شنبه به اتفاق کامالا هریس معاون اول خود و افرادی همچون تونی بلینکن و جان کری درباره ویژگی تیم سیاست خارجی خود گفت: این تیم، کشور ما را ایمن و امن نگه خواهند داشت.
وی با بیان اینکه این تیم بازتابی از بازگشت آمریکا است، ادامه داد: آماده به دست گرفتن رهبری آمریکا، مقابله با دشمنان و رد نکردن دوستان و آماده ایستادگی برای ارزش‌هایمان است.
رئیس جمهوری منتخب آمریکا با تاکید بر رهبری جهانی این کشور، تماس بیش از ۱۸ تا ۲۰ نفر از سران کشورها پس از انتخابات را نشانه اشتیاق آنها برای بازگشت رهبری آمریکا دانست و از ایمن کردن آمریکا بدون درگیری‌های نظامی غیر ضروری، مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و همچنین کنترل همه‌گیری کرونا سخن گفت.
بایدن به گزینه خود برای مدیریت اطلاعات ملی آمریکا اشاره کرد و گفت برای نخستین بار، یک زن عهده دار این مسئولیت می‌شود.
وی همچنین به نخستین زن لاتین‌تبار که قرار است عهده دار وزارت امنیت داخلی آمریکا شود و همچنین به سفیر دولت خود در سازمان ملل اشاره کرد و آنها را شکستن عادت گذشته خواند.
رئیس جمهوری منتخب آمریکا، مبارزه با تغییرات آب و هوایی را دستور کار دائمی شورای امنیت ملی خود دانست که برای نخستین بار قرار است، این کار را انجام دهد و افزود: شورای امنیت ملی من با جوانترین مشاور امنیت ملی در دهه‌های گذشته، همکاری خواهد کرد.
بایدن به طور رسمی تونی بلینکن را برای وزارت خارجه معرفی کرد و از دستاوردهای دیپلماسی وی به ویژه در مبارزه با داعش سخن گفت. او را نزدیکترین مشاور خود دانست که از نزدیک خودش و خانواده اش را می‌شناسد و خانواده او را مهاجر و یکی از بازماندگان هولوکاست برشمرد.
کد مطلب: 140363
برچسب ها: جو بایدن
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *