۰
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۴

تصویب تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودرو ساز در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد شرکت‌های خودروسازی در خصوص کیفیت و قیمت خودرو با ۲۱۰ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
بررسی وضعیت توزیع خودرو،  تصمیم گیری چندگانه در قیمت و نرخ گذاری،  کیفیت پائین محصولات تولیدی و اوضاع نابسامان ثبت نام خودرو از محورهای مهم در تحقیق و تفحص است.
«علیرضا سلیمی» نماینده درخواست کننده تحقیق و تفحص دراین باره گفت: سود ۸۰ هزار میلیارد تومانی بازار خودرو برای عده‌ای خاص است و این سود به جیب چه کسی می‌رود. چرا باید بین قیمت شرکت‌های خودرو ساز و بازار خودرو تفاوت فاحشی وجود داشته باشد. از طرفی واگذری خودرو به افرادی خاص جای شبهه و ایراد است.
وی افزود: چند سال است که افراد مختلف در صف ثبت نام هستند. از طرفی وضعیت مالی بعضی از شرکت‌ها شبهه دارد و باید در این باره کنکاش صورت بگیرد. عدم وجود عدالت،  زد و بند در بازار خودرو، کیفیت پایین خودرو، پرداخت پول بیشتر و کیفیت پایین،  وجود افراد سیاسی یا پزشک در شرکت‌های خودرو ساز نیز از دیگر مواردی است که ضرورت تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودرو ساز را دوچندان می‌کند.
نماینده مردم محلات تصریح کرد: بعضی از آقایان در شرکت های خودرو ساز همیشه مسوول هستند. علاوه بر این دخالت دولت در انتصاب‌ها آشکار است.  این تحقیق و تفحص حق قانون مجلس است همانطور که نظارت،  سوال و تذکر نیز حق مجلس است.     
کد مطلب: 141884
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *