۰
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۹

افشاگری نماینده مجلس از نیروگاه مازوت‌‌سوز

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، جزئیات جدیدی از سوخت مورد استفاده در یک نیروگاه مازوت‌سوز در اطراف تهران منتشر کرد که این سوخت ۱۲۰ برابر بیشتر از حد مجاز، مواد آلاینده تولید می‌کند!
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، جزئیات جدیدی از سوخت مورد استفاده در یک نیروگاه مازوت‌سوز در اطراف تهران منتشر کرد که این سوخت ۱۲۰ برابر بیشتر از حد مجاز، مواد آلاینده تولید می‌کند!
 
به گزارش تسنیم؛ سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از بازدیدش از یک نیروگاه مازوت‌‌سوز در اطراف تهران اظهار کرد: این نیروگاه از گازوئیلی استفاده می‌کرد که 120 برابر بیشتر از حد مجاز، مواد آلاینده تولید می‌کند!
 
رفیعی ضمن انتشار چند ویدئو درباره بازدید سرزده خود از یک نیروگاه مازوت‌سوز اطراف تهران نوشت: به جهت عمل به وظایف نظارتی مجلس و در راستای رسیدگی به علل آلودگی هوای شهر تهران، روز گذشته (دوشنبه، 15 دی) از یک منبع آلوده‌کننده هوای تهران بازدید کردم؛ استفاده از سوخت بدون استاندارد در این نیروگاه قابل مشاهده بود؛ نمی‌توانم به صورت صددرصدی بگویم که این نیروگاه از سوخت مازوت استفاده نمی‌کرد.
 
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اضافه کرد: سوخت گازوئیل نیروگاه فوق غیراستاندارد بود و 120 برابر از حد مجاز، آلایندگی بیشتری تولید می‌کرد! هجوم این آلاینده‌های سمّی به سمت شهر تهران از علل آلودگی هوا است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آمارها و اظهارنظرها درباره منابع آلاینده متفاوت است، افزود: با وجود آن که سالیان سال آلودگی هوا را تجربه می‌کنیم اما آمار مشخصی در مورد سهم منابع آلاینده نداریم همچنین اظهارنظرها درباره علل آلودگی هوا مختلف است؛ همین امر بررسی نظارتی مجلس را سخت می‌کند؛ ما در فراکسیون محیط زیست مجلس به جد پیگیر این مسئله هستیم.
 
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: برخورداری از هوای سالم حق همه مردم است و مردم باید بدانند که کدام دستگاه متولی در کاهش منابع آلاینده هوا قصور یا تخلف کرده‌اند.
 
به گزارش تسنیم، به اعتقاد برخی مسئولان، یکی از مهم‌ترین علتهای آلودگی هوا، استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت است؛ مازوت یا نفت سنگین برشی از برج تقطیر نفت خام است که این ماده، ارزانترین سوخت برای کوره‌ها، حمام‌ها، تنورهای نانوایی، موتورهای دیزلی و برخی نیروگاه‌ها نیز محسوب می‌شود.
کد مطلب: 142708
برچسب ها: مازوت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *