۰
جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۲

احتمال میانجی‌گری گوترش میان ایران و آمریکا

دبیرکل سازمان ملل از ایران و آمریکا خواست تا از بن بست فعلی بر سر توافق هسته‌ای خارج شوند اما اعلام کرد که انتظار نتیجه سریع ندارد.
دبیرکل سازمان ملل از ایران و آمریکا خواست تا از بن بست فعلی بر سر توافق هسته‌ای خارج شوند اما اعلام کرد که انتظار نتیجه سریع ندارد.
به گزارش ایسنا به نقل از Deccan herald، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری در پاسخ به احتمال میانجی‌گری میان ایران و آمریکا اعلام کرد: "کارهای زیادی باید انجام شود" اما "انتظار راه حل سریع ندارم".
گوترش ادامه داد: من باور دارم که همگی یعنی تمام کسانی که وارد برجام شده‌اند و دیگر طرفین باید با یکدیگر برای کاهش تردیدها به منظور مواجهه با دشواری‌ها و موانع همکاری کنند.
وی بدون اشاره به احتمال میانجیگری گفت که این مسئله دارد "در جهت رسیدن به راه‌حلی حرکت می‌کند که در آن ما توافقی خواهیم داشت که برای صلح و ثبات در خلیج (فارس) و جهان ضروری است".
دبیرکل سازمان ملل با ابزار تاسف نسبت به "زیر سوال رفتن توافق هسته‌ای" بیان کرد: برجام یک پیروزی بزرگ دیپلماتیک و عنصری ضروری برای صلح و ثبات در خلیج(فارس) بود.
وی ادامه داد: واضح است که دشواری‌ها و موانعی وجود دارد. مسائل پیچیده‌تر شده‌اند چراکه آمریکا توافق را ترک و اقدامات بیشتری اتخاذ کرد. در این زمان ایران نیز گام‌هایی برای توسعه توانایی‌های هسته‌ای خود برداشته است.
کد مطلب: 144023
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *