۰
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰

اعتبار موضع‌گیری وزیر خارجه مخدوش نشود

معاون اول رئیس جمهور گفت: مسیر مذاکره ایران با آمریکا تابع سیاست‌های مقام معظم رهبری است منتها باید تحریمها علیه کشورمان لغو شود تا ایران پای مذاکره بیاید و قطعاً آمریکا در این باره کوتاه خواهد آمد.
معاون اول رئیس جمهور گفت: مسیر مذاکره ایران با آمریکا تابع سیاست‌های مقام معظم رهبری است منتها باید تحریمها علیه کشورمان لغو شود تا ایران پای مذاکره بیاید و قطعاً آمریکا در این باره کوتاه خواهد آمد.
«اسحاق جهانگیری» امروز در نشست شورای رهبرداری و مدیریت اقتصادی استان یزد ویژگی منحصر به فرد یزدیها را اهل گفت‌وگو بودن خواند و اظهار کرد: توسعه زمانی محقق می شود که توسعه اخلاقی وجود داشته باشد و در غیر این صورت توسعه پایدار محقق نمیشود.
وی در ادامه با تاکید بر این که تلاش در حوزه اقتصاد مقاومتی ربطی اقتصادی بودن یا نبودن دستگاه‌ها ندارد، گفت: هدف سیاست اقتصاد مقاومتی پایدار ماندن اقتصاد کشور در مقابل تکانه‌های بیرونی است که از جمله این تکانه‌ها کاهش قیمت نفت درسال ۹۳ بود که کشور ما را با توجه به تکای اقتصادی به نفت، بسیار آسیب‌زا جلوه می‌داد و می‌توانست کشور را با شوک مواجه کند ولی با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی  به خوبی گذشت.
جهانگیری با اشاره به این که خیلی نمی‌توانیم در خصوص تحریم‌ها و شرایط فعلی کشور صحبت کنیم چرا که ممکن است مورد سوء استفاده دشمن قرار گیرد، عنوان کرد: در این دوره و تحریم های جدید نیز خیلی شرایط سختی را به کشور تحمیل کردند ولی آمریکا باید از این راه غلط برگردد، در این صورت به برجام برمی‌گردیم و به آن عمل خواهیم کرد.
معاون اول رییس جمهور جهانگیری با بیان این‌ که دوره تحریم‌های جدید دوره‌ای استثنایی است، تصریح کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از جمله موثرترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های اقتصادی علیه ایران اسلامی است.
وی با اشاره به رشد کارگاه‌های صنعتی کشور در 9 ماهه امسال، گفت: طبق آمارهای بدست آمده، بخش صنعت و کشاورزی کشور که جهت‌گیری جدی اقتصادمقاومتی بوده حتی در بحران کرونایی هم توانست به خوبی خود را مدیریت کند.
وی  درون‌زایی را از جمله مهمترین جهت‌گیری‌های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: ممنوعیت واردات کالاهای با تقاضای بالای ارز در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی انجام شد.
جهانگیری یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی را کاهش اتکای بودجه به نفت ذکر کرد و گفت: این تصمیم راهبردی در جهت کاهش سهم نفت در بودجه به 30 درصد در سالهای اخیر دچار تلاطم شدید ناشی از تحریم ها شد ولی امسال از مجموع 570 هزار میلیارد تومان بودجه هزینه شده، کمتر از 9 هزار میلیارد تومان آن از محل فروش نفت تامین شده است.
معاون اول رئیس جمهور مبارزه با فساد را از جمله مهمترین دستاوردهای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و بیان کرد: عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار ضعیف از جمله اولویت‌های اجرایی دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد برجام گفت: برجام یک تفاهم‌نامه‌ بین‌المللی است و مسیر مذاکره ایران با آمریکا تابع سیاست‌های مقام معظم رهبری است منتها باید تحریمها علیه کشورمان لغو شود تا ایران پای مذاکره بیاید و قطعاً آمریکا در این باره کوتاه خواهد آمد.
جهانگیری همچنین خاطرنشان کرد: نبایداعتبار موضع گیری وزیر خارجه را با اظهار نظرهای غیرکارشناسی و غیرمسئولانه مخدوش کرد چرا که موضع وزیر خارجه تنها موضع جمهوری اسلامی در این حوزه است.
کد مطلب: 146013
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *