۰
پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۳

انتقاد دوباره مایلی‌کهن از قلعه نویی

سرمربی تیم فوتبال گهر دورود گفت: آقایان از رانت نهایت استفاده را کرده‌اند و اکنون ورود سیاسیون و نظامیان را به فوتبال بد می‌دانند
فارس؛ محمد مایلی‌کهن پس از شکست دو بر یک برابر سپاهان در جمع خبرنگاران گفت: بازی خوبی بود گهر مقابل تیم خوب سپاهان که ساختار مناسب و مربیان ارزنده و مدیریت کار بلدی دارد، خوب بازی کرد. اگر باختیم به حوادث فوتبالی باختیم. خدا را شکر می‌کنم. در تلاش هستیم در آینده مشکلات خودمان را برطرف کنیم. ما امروز به دنبال حداقل یک امتیاز بودیم. از تک تک بازیکنان گهر هم تشکر می‌کنم.
وی ادامه داد: همه تیم‌ها مشکلات دارند گهر هم مشکل دارد اما مشکلات ما بیشتر است. نمی‌توانیم در شهر خود میزبان باشیم با این حال مسئولان قول دادند تا در آینده گهر در استان خود بازی کند. در نیم فصل هم سعی می‌کنیم نقاط ضعف تیم خود را جبران کنیم.
وی در مورد اینکه سپاهان می‌تواند قهرمان باشد یا نه، گفت: سپاهان با مجموعه مدیریتی خوب و بازیکنان و مربیان خوبی که در اختیار دارد، یکی از شانس‌های قهرمانی است. من بیخود از کسی تعریف نمی‌کنم. کرانچار یکی از معدود مربیان خوب خارجی است که به فوتبال ایران آمد. او هم در پرسپولیس و هم اکنون در سپاهان خوب کار کرده است.
وی در مورد داوری مسابقه و همچنین شکستن صندلی توسط هواداران گهر گفت: من ندیدم کسی صندلی بشکند اما از هواداران خواهش می‌کنم که صبور باشند و تحمل خودشان را بالا ببرند. سوت پایان هر مسابقه سوت آغاز مسابقه بعدی است. باخت برای مربیان و بازیکنان سخت‌تر از هواداران است. با این حال باید به داوران اجازه بدهیم کار خودشان را کنند و نمی‌توان به آنها ایراد گرفت هر چند قاعده کلی در جهان این است که سر تیم‌های ضعیف را راحت‌تر می‌برند.
سرمربی گهر ادامه داد: ما باید یاد بگیریم بازی خودمان را انجام دهیم و خودمان نقش تعیین کننده‌ای در نتیجه بازی داشته باشیم.
وی در مورد ایراد امیر قلعه‌نویی مبنی بر اینکه نظامیان و سیاسیون نباید وارد فوتبال شوند، گفت: خواهش می‌کنم من را وارد این مسائل نکنید.
مایلی کهن وقتی با اصرار خبرنگاران مواجه شد، گفت: همه عزیزانی که این مباحث را مطرح می‌کنند خودشان از رانت‌ها نهایت استفاده را کرده‌اند و حالا این مسائل را بد می‌دانند. امکان ندارد کسی بگوید مایلی کهن از فلان رانت استفاده کرده است. اما این آقایان خودشان از رانت استفاده کردند پس حالا نباید چنین حرفهایی بزنند و منصفانه نیست. من یک خانه نیمه مخروبه در انزلی دارم که ۶-۷ سال است به دنبال مجوز ساختش هستم با اینکه همه آقایان به من لطف دارند اما نخواستم از رانت استفاده کنم.
وی ادامه داد: من اولین کسی بودم که گفتم باید از افراد متخصص در عرصه تخصص‌شان استفاده کرد. در برنامه نود و در حضور مدیریت محترم پاس این حرف را زدم. این درست نیست که آقایان خودشان از رانت استفاده کنند و بعد انتقاد کنند.
مایلی کهن در مورد وضعیت کی‌روش و تیم ملی فوتبال ایران گفت: من در تمام رده‌ها مربی تیم ملی بودم. در  تیم ملی فوتسال، امید و بزرگسالان سرمربی بودم. فقط در تیم جوانان و نوجوانان سرمربی نبودم. زمانی که سرمربی تیم بزرگسالان بودم AFC اعلام کرد دوره رنسانس فوتبال ایران آغاز شده است اما اکنون وضعیت فوتبال ما خوب نیست.
وی ادامه داد: تعطیلات پی در پی لیگ به فوتبال ما آسیب رسانده است. لیگ را تعطیل می‌کنیم و بعد با تیمی مثل تاجیکستان بازی می‌کنیم. حتی به این تیم پول هم می‌دهیم تا با ما بازی کند. بازیکنانی که در مقابل تاجیکستان بازی کردند در دیدار با ازبکستان هیچ اثری از آنها نبود. آقایان از مربی ایرانی با کمترین امکانات بیشترین توقعات را دارند اما کی‌روش همه امکانات را دارد و نتایج امروز را می‌گیرد.
مایلی‌کهن تصریح کرد: بازیکنان را از آن طرف دنیا با هزینه گزاف به ایران می‌آورند و به روی نیمکت می‌نشانند. اما کسی نمی‌پرسد هادی عقیلی که گلزن‌ترین مدافع ماست، کجاست. امید ابراهیمی چه ایرادی دارد که در تیم ملی غایب است. محرم نویدکیا می‌تواند پاس‌های عمقی خوبی بدهد و هنوز در تیم‌های ملی بازیکنی مثل او نداریم. چرا یک بازیکن ۱۷۰ سانتی‌متری را به عنوان مهاجم نوک می‌گذاریم. آقایان تمام امکانات را می‌گیرند و بعد هم به ما می‌گویند جهان سومی هستیم. قرارداد این مربیان باید مشروط باشد. بعد از هر بازی تیم ملی دو سه ماه تیم را رها می‌کنند و به کشورشان می‌روند. تیم ملی حتی سرپرست هم ندارد و مقابل ازبکستان تیم ۱۰ نفره به میدان می‌رود.
وی افزود:‌زمانی که ما مربی تیم ملی بودیم، در برنامه نود چالشی‌ترین سؤالات را از ما می‌پرسیدند اما کی‌روش به نود می‌رود و دریغ از یک سؤال چالشی. چرا ما نمی‌توانیم در همه دادگاه‌های بین‌المللی فوتبال پیروز شویم چون به مسائل حقوقی اشراف نداریم.
در این لحظه خبرنگاری گفت فقط مصدق پیروز شد که مایلی کهن با تائید این حرف برای مصدق طلب آمرزش کرد!
کد مطلب: 14641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *