۰
دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۱

کشتی ایران تعلیق می‌شود

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان تاکید کرد که با شرایط کنونی در آینده‌ای نزدیک باید منتظر تعلیق فعالیت‌های فدراسیون کشتی باشیم.
به گزارش انتخاب ، منصور برزگر در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با شرایط به هم ریخته این‌روزهای ورزش کشور اظهار کرد: به نظر من انتخابات کمیته ملی المپیک سرنخ همه دعواهای ورزش کشور است. محمد عباسی به عنوان وزیر ورزش می‌خواهد رئیس کمیته ملی المپیک باشد. او با خود فکر می‌کند حالا که پایان عمر دولت نزدیک است چه اشکال دارد چند سال هم تحت عنوان رئیس کمیته ملی المپیک در یکی از رئوس دستگاه مدیریتی ورزش باشم.
وی افزود: البته این تفکر و تصمیم از منظر مدیریتی به خودی خود اشکال ندارد و خارج از دایره قانون نیست. من فکر می‌کنم همان طور که در گذشته بسیاری از روسای سازمان تربیت بدنی در واپسین روزهای مدیریتی خود به یک باره سر از کمیته ملی المپیک در آوردند و هیچ مشکلی هم پیش نیامد، امروز محمد عباسی هم تصمیم به حضور در انتخابات این کمیته دارد اما انتقاد جدی ما به روند در پیش گرفته از سوی دستگاه تحت رهبری اوست.
مدیر فنی سابق تیم ملی کشتی آزاد در ادامه با انتقاد از بی برنامگی وزارت ورزش و جوانان گفت: جای تاسف است که وزارت ورزش اینقدر بی‌برنامه و به‌دور از هرگونه استراتژی عمل می‌کند. المپیک ۲۰۱۲ تمام شد و ما هیچ برنامه‌ای نداریم. جالب است در همین مدت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود. همه جنجال‌های انتخاباتی وجود دارد اما ورزش این کشور یک لحظه هم از حرکت نمی‌ایستد؛ چون برنامه و استراتژی بلند مدت دارند. در مقابل در ورزش ما چه خبر است؟ رئیس جدید کمیته ملی المپیک ما مشخص نیست چون انتخابات این کمیته برگزار نشده. در اینجا همه با هم می‌جنگند و کسی نمی‌داند چه می‌خواهد. اساسنامه‌های ما ایراد دارند و چند ماه است هیچ تلاشی برای اصلاح آنها نمی‌شود.
وی ادامه داد: برنامه و بودجه فدراسیون‌ها کاملا مبهم و معلق است و این‌ها همه نشات گرفته از یک سازمان بی برنامه است. امروز نه کشتی بلکه همه فدراسیون‌های المپیکی سردرگم‌اند. وزیر باید هرچه سریعتر بودجه و خواسته خود از فدراسیون‌ها را اعلام کند. یک بار دیگر از آقایان می‌پرسم؛ تقریبا ۶ ماه از المپیک گذشت و سال ۲۰۱۲ رو به پایان است. برنامه ما در این مدت چه بوده است؟.
برزگر تصریح کرد: کدام استراتژی را برای المپیک آینده تدوین و آغاز کرده‌ایم؟ اکنون اساسی ترین مشکل فدراسیون‌ها تامین منابع مالی آنهاست. متاسفانه وزارت ورزش به فدراسیون‌ها «خوراک مرغ می دهد و توقع عملکرد شیر دارد». این گونه که نمی‌شود. چرا باید فدراسیونی همچون کشتی که خود دو فدراسیون است و در سال باید میادین مختلف برون مرزی را تجربه و اردوهای مختلف را پشت سر بگذارد، همه چیزش روی هواست. نه رئیس مشخصی دارد و نه زمان انتخاباتش را اعلام می کنند. تعلیق بر آسمانش سایه گسترانده و همین روزها باید منتظر وقوع اش باشیم. این فدراسیون نیاز دارد خیالش برای المپیک برزیل راحت باشد. آیا راحت است؟
وی گفت: وزارت ورزش هرچه سریع‌تر باید رئیس فدراسیون کشتی را اگر می‌خواهد مثل سایر فدراسیون‌ها انتصاب و اگر نمی‌خواهد انتخاب کند. گذر بدون برنامه هر روز برای کشتی و ورزش کشور حکم ضربات پشت سر هم به پیکره آنها را دارد. چشم به هم بزنیم المپیک آینده آمده و آنوقت است که دوباره همه دست به دامان فدراسیون‌ها و در صدر همه کشتی خواهند شد؛ غافل از اینکه این بار چیزی نکاشته‌ایم.
سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: من برای چندمین بار است که از این شرایط اعلام خطر می‌کنم و کسی توجه ندارد. کشور ما همان طور که قانون اساسی دارد باید قانون ورزش هم داشته باشد تا نگاه سلیقه‌ای از آن بار بندد. تا کی باید ورزش ما با نگاه سلیقه ای اداره و هر کس درراس آن قرار می گیرد به خودش اجازه بدهد هر کاری خواست بکند.
وی در پایان خطاب به وزیر ورزش گفت: آقای عباسی! یادتان باشد این برای اولین بار است ورزش ما در چنین شرایطی قرار می‌گیرد. ما در گذشته چالش‌های ریز و درشت کم نداشته‌ایم ولی امروز شرایط بسیار نگران کننده است. اگر می‌خواهید رئیس کمیته ملی المپیک شوید همچون اغلب روسای قبلی دستگاه ورزش همین کار را بکنید اما دلیلی ندارد ورزش را به این روز بیفتد. جای تاسف است که دوستان تنها به خودشان فکر می‌کنند و کسی به منافع جمع که همان ورزش است، نمی‌اندیشد.
کد مطلب: 14785
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *