۰
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴

آتش‌سوزی در مناطق کوهستانی باغملک

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مناطق کوهستانی باغملک از اطفای بخش عمده حریق در این منطقه خبر داد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مناطق کوهستانی باغملک از اطفای بخش عمده حریق در این منطقه خبر داد.
محمدتقی سجادی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مناطق کوهستانی باغملک اظهار کرد: از ظهر روز دوشنبه در چند نقطه از اطراف شهرستان باغملک آتش‌سوزی‌هایی داشته‌ایم که  عوامل ما و جوامع محلی به سرعت در منطقه حاضر شدند و حدود ۹۰ درصد آتش در این مناطق تا بعد از ظهر روز سه‌شنبه اطفا شده است.
به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنان در چند نقطه محدود، همکاران ما و جوامع محلی در حال کنترل آتش هستند و اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، تا چند ساعت آینده آتش‌سوزی کنترل خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان در خصوص موارد نیاز به بالگرد برای اطفای حریق در مناطق کوهستانی تصریح کرد: در رابطه با حریق در مناطق کوهستانی آنچه کاربرد دارد ادوات سبک اطفای حریق است و بالگرد تنها در موارد خاص و آن هم برای هلی‌برد نیرو کاربرد دارد.
وی افزود: با توجه به تجاربی که در رابطه با اطفای حریق وجود دارد، استفاده از توان و ظرفیت جوامع محلی و نیروهای پیاده با ادوات سبک، بسیار موثر خواهد بود.
سجادی با اشاره به امکان ایجاد پایگاه‌های اطفای حریق دارای بالگرد در استان خوزستان گفت: طبق برنامه‌ای که در استان خوزستان در نظر گرفته شده است، پایگاه‌های اطفای حریق در بهبهان، باغملک و اندیمشک دایر خواهند شد و در ماه آینده نیز پایگاه‌های اطفای حریق دارای بالگرد و ادوات اطفا در محل‌های دارای کانون‌های آتش‌سوزی‌های کوهستانی در سطح استان خوزستان افتتاح خواهد شد.
وی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، با اشاره به تامین ادوات اطفای حریق برای این پایگاه‌ها افزود: ادوات آماده تحویل هستند و روز شنبه وارد استان خوزستان خواهند شد.
کد مطلب: 150557
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *