۰
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۱

جدیدترین آمار کرونا در جهان

شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۶۵ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۸۵۴ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۸۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
شمار مبتلایان به بیماری "کووید-۱۹" ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۶۵ میلیون و ۵۶۸ هزار و ۸۵۴ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۸۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.
به گزارش ایسنا، بنابر تازه‌ترین آمارها تاکنون ۱۴۴ میلیون و ۵۸۹ هزار و ۲۹ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
آمریکا تاکنون با بیش از ۳۳.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۶۰۱ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.
هند نیز با آمار بیش از ۲۵.۷ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۵.۸ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.
پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۴۴۱ هزار و هند با بیش از ۲۸۷ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند. پس از آن‌ها نیز کشورهای مکزیک، انگلیس و ایتالیا به ترتیب بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند.
تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک بیش از ۲۲۰ هزار نفر اعلام شده و در انگلیس نیز از ۱۲۷ هزار نفر عبور کرده و این کشور تاکنون بیشترین قربانیان کرونا را در اروپا داشته است. به علاوه هم‌اکنون تعداد قربانیان کرونا در ایتالیا از ۱۲۴ هزار نفر عبور کرده است و در میان کشورهای اروپایی در رتبه دوم قرار دارد.
همچنین روسیه بیش از ۱۱۶ هزار، فرانسه بیش از ۱۰۸ هزار و آلمان نیز بیش از ۸۷ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.
پس از این کشورها کلمبیا با بیش از ۸۲ هزار، اسپانیا با بیش از ۷۹ هزار، ایران با بیش از ۷۷ هزار، لهستان و آرژانتین با بیش از ۷۲ هزار، پرو با بیش از ۶۷ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۵ هزار، اندونزی و اوکراین با بیش از ۴۸ هزار و ۶۰۰ و ترکیه با بیش از ۴۵ هزار جانباخته دیگر کشورهایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ‌ و میر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (پنج شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
۱. آمریکا: ۳۳ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۳۲۴ مبتلا، ۶۰۱ هزار و ۹۴۹ قربانی
۲.هند: ۲۵ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۴۴۰ مبتلا، ۲۸۷ هزار و ۱۵۶ قربانی
۳. برزیل: ۱۵ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۱۹۱ مبتلا، ۴۴۱ هزار و ۸۶۴ قربانی
۴. فرانسه: پنج میلیون و ۹۱۷ هزار و ۳۹۷ مبتلا، ۱۰۸ هزار و ۱۸۱ قربانی
۵. ترکیه: پنج میلیون و ۱۵۱ هزار و ۳۸ مبتلا، ۴۵ هزار و ۴۱۹ قربانی
۶. روسیه: چهار میلیون و ۹۶۵ هزار و ۶۷۶ مبتلا، ۱۱۶ هزار و ۹۶۵ قربانی
۷. انگلیس: چهار میلیون و ۴۵۲ هزار و ۵۲۷ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۶۹۴ قربانی
۸. ایتالیا: چهار میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۲۵ مبتلا، ۱۲۴ هزار و ۶۴۶ قربانی
۹.آلمان: سه میلیون و ۶۲۷ هزار و ۷۷۷ مبتلا، ۸۷ هزار و ۴۰۵ قربانی
۱۰. اسپانیا: سه میلیون و ۶۲۵ هزار و ۹۲۸ مبتلا، ۷۹ هزار و ۵۶۸ قربانی
براساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده‌ است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل - که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند - کشورهای فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس، ایتالیا،آلمان، اسپانیا، آرژانتین، کلمبیا، لهستان، ایران، مکزیک، اوکراین، پرو، اندونزی، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، هلند، کانادا، شیلی، فیلیپین،عراق، رومانی، سوئد و بلژیک نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.
کد مطلب: 150651
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *