۰
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹

هوای بارانی و سرد در انتظار تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید، بارش باران و کاهش قابل ملاحظه دما هشدار داد.
اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وزش باد شدید، بارش باران و کاهش قابل ملاحظه دما هشدار داد.
به گزارش ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران در هشدار نارنجی رنگ آورده است: از بعدازظهر فردا تا پس فردا (۱۲ و ۱۳ آبان ماه) برای سطح استان تهران به‌ویژه نیمه جنوبی وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش موقتی گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا و سطح استان تهران به‌ویژه بخش‌های شمالی رگبار و رعدوبرق پراکنده و تندباد موقتی پیش‌بینی می‌شود.
در این شرایط جوی احتمال شکستن درختان فرسوده، آسیب رسیدن به سازه‌های سست و سقوط اجسام، احتمال اختلال در تردد در جاده‌های کوهستانی وجود دارد بنابراین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از حضور در فضای باز به‌ویژه برای بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، احتیاط در کوهنوردی و تردد در جاده‌های کوهستانی توصیه می‌کند.
در ادامه این هشدار با اشاره به فعالیت سامانه بارشی آمده است: از بعدازظهر پنج شنبه (۱۳ آبان‌ماه) تا یکشنبه (۱۶ آبان ماه) بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در ارتفاعات مه و بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.
از اثرات حاکمیت این شرایط جوی به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و احتمال تاخیر در پروازها می‌توان اشاره کرد بنابراین نسبت به پرهیز از کوهنوردی و تردد از مجاورت رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها و  احتیاط در تردد از جاده‌های کوهستانی توصیه می‌شود.
در پایان این هشدار با اشاره به کاهش ۷ تا ۱۱ درجه‌ای دمای استان تهران از پنج شنبه تا شنبه (۱۳ تا ۱۵ آبان‌ماه) آمده است: در این شرایط جوی افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال افت فشار گاز ، احتمال وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد بنابراین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی، اتخاذ تمهیدات جهت پیشگیری از وارد شدن خسارات کشاورزی و احتیاط در تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی توصیه می‌کند.
به گزارش ایسنا در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.
کد مطلب: 157394
برچسب ها: هواشناسی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *