۰
دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱

ماجرای انفصال از خدمت شهردار اهواز

با گذشت ۲ روز از انتشار خبر رای بدوی دیوان عدالت اداری مبنی بر انفصال از خدمت شهردار اهواز به مدت سه ماه، شهرداری و شورای شهر اهواز تاکنون هیچ توضیحی به شهروندان و رسانه‌ها در این باره نداده‌اند.
با گذشت ۲ روز از انتشار خبر رای بدوی دیوان عدالت اداری مبنی بر انفصال از خدمت شهردار اهواز به مدت سه ماه، شهرداری و شورای شهر اهواز تاکنون هیچ توضیحی به شهروندان و رسانه‌ها در این باره نداده‌اند.
به گزارش ایرنا خبر سه ماه انفصال از خدمت "رضا امینی" شهردار اهواز با رای بدوی یکی از شعب دیوان عدالت اداری، ۲ روز پیش از سوی یکی از رسانه‌های محلی منتشر شد. از آن زمان تاکنون علاوه بر تصویر رای دیوان، نامه‌های متعددی منسوب به شهرداری و فرمانداری اهواز نیز در فضای مجازی دست به دست شده و این موضوع واکنش‌های بسیاری به دنبال داشته است اما با این حال شهرداری و شورای شهر اهواز به رغم پیگیری‌های بسیار خبرنگار ایرنا، حاضر به پاسخگویی  درباره این رویدادها نشدند.
تصاویر منتشر شده از رای شعبه ششم دیوان عدالت اداری مربوط به شکایت یکی از شهروندان اهوازی درباره تعاونی‌های هفتگانه موسوم به گروه ملی است که این تعاونی نسبت به تفکیک زمین اقدام و قدرالسهم شهرداری را تحویل و برای یکی از پلاک‌ها پروانه ساخت کلی نیز صادر شده است اما با اتمام مهلت ساخت شهرداری اهواز با بهانه کردن استعلام از شرکت ملی مناطق نفتخیز مبنی بر در حریم بودن اراضی مذکور از تمدید پروانه انفرادی خودداری کرده است.
بر اساس رای این شعبه، پس از رسیدگی به دادخواست شاکی، به رغم ابلاغ و انقضای فرجه پاسخگویی از سوی شهرداری اهواز دفاعی به عمل نیامده به همین دلیل بر اساس ماده ۳۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری شکایت را وارد دانسته و شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساختمانی با رعایت ضوابط و مقررات کرده است.
همچنین نظر به اینکه شهرداری اهواز با ملاحظه اخطاریه صادره در تاریخ ۱۲ مهر ۱۴۰۰ پاسخی ارسال نکرده و عذر موجهی نیز برای ترک فعل خود اعلام نکرده، با استناد به تبصره ذیل ماده ۳۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم به انفصال موقت وی به مدت سه ماه صادر شده که قابل تجدید نظرخواهی در شعب تجدیدنظر دیوان عدالت اداری است.
طبق گزارش گردش کار معاونت شهرسازی شهرداری اهواز درباره تعاونی‌های هفت‌گانه گروه ملی، در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، اراضی این تعاونی بر اساس طرح جامع در خارج از محدوده مصوب شهر و در حریم شهر اهواز در کوی زرگان واقع شده است.
در مردادماه ۱۳۷۳ توافق نامه‌ای میان تعاونی‌های سه گانه گروه ملی و شهرداری منطقه ۳ اهواز منعقد و پروانه ساختمانی برای احداث یک هزار و ۲۹ واحد با زیربنای ۷۷ هزار و ۱۷۵ متربع به نام تعاونی‌های هفت‌گانه صادر شده است.
با تقاضای اعضای تعاونی برای اخذ پروانه انفرادی با توجه به صدور سند رسمی ششدانگ برای هر یک از قطعات تفکیک شده، این درخواست در دوره دوم شورای شهر مصوب و متعاقب آن نیز برای تعدادی پروانه انفرادی صادر می‌شود.
در دی ماه ۹۴ نیز صدور پروانه برای این پلاک‌های واقع در حریم چاه های نفت به تصویب شورای شهر رسیده است. همچنین قسمتی از این اراضی در هنگام تهیه و تصویب طرح جامع شهر اهواز به محدوده شهر اضافه می‌شود.
بنا به گزارش معاونت شهرسازی شهرداری اهواز، اعضای این تعاونی از اقشار کارگر و زحمتکش جامعه هستند که سال‌هاست به رغم داشتن سند مالکیت رسمی و پروانه ساختمان در بلاتکلیفی بسر می برند.
در همین رابطه  شهردار منطقه ۳ اهواز در خرداد ماه ۱۴۰۰ در نامه‌ای به شهردار وقت اهواز (نوشادی) اعلام کرد که تعاونی مسکن هفت‌گاه گروه ملی زرگان با بررسی‌های به عمل آمده در حریم خدماتی شهر اهواز واقع شده اما طبق نامه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب اراضی این تعاونی روی میدان نفت و گاز و پروژه‌های مرتبط با آن واقع و از  تمدید پروانه جلوگیری کرده است اما صرف نظر از وقوع این تعاونی در حریم چاه نفت و گاز، تمدید پروانه‌های صادره از نظر شهرداری بلامانع است.
به گزارش ایرنا با وجود صدور حکم بدوی انفصال از خدمت شهردار اهواز از سوی یکی از شعب دیوان عدالت اداری ، اعضای تعاونی مسکن مذکور که از اقشار کارگر و زحمتکش جامعه هستند با وجود داشتن  سند مالکیت رسمی و پروانه ساختمان همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند.
کد مطلب: 161320
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *