۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۰۲
معاون بان کی‌مون:

آرامش در جنوب لبنان حاکم شده است

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد که در نتیجه همکاری بین ارتش لبنان و نیروهای یونیفل، آرامش بی‌سابقه‌ای در جنوب لبنان حاکم است
به نقل از خبرگزاری آلمان، «یان الیاسون» امروز در بازدید از مقر نیروهای بین‌المللی حافظ صلح(یونیفل) در شهرک الناقوره واقع در مرز جنوب لبنان و سرزمین اشغالی گفت که در نتیجه هماهنگی بین ارتش لبنان و یونیفل، آرامش امنیتی بی‌سابقه‌ای در جنوب لبنان وجود دارد.
وی با سرلشگر«پائولو سیرا» فرمانده کل یونیفل و مسئولان ارشد این نیروها دیدار و گفت‌وگو کرد.
بر اساس بیانیه یونیفل، الیاسون مشارکت یونیفل در برقراری صلح و امنیت در منطقه را ستود و افزود که به فضل فعالیت یونیفل و هماهنگی‌های شدید و پایبندی طرفین، آرامش بی‌سابقه‌ای در جنوب لبنان وجود دارد.
وی بر نیاز مشترک هماهنگی با نیروهای مسلح لبنان تاکید و تصریح کرد که همکاری بین نیروهای مسلح لبنان و یونیفل امری قطعی برای موفقیت احرای قطعنامه شماره ۱۰۷۱ شورای امنیت است.
معاون کی‌مون تاکید کرد که حضور این نیروها برای حفاظت از ثبات منطقه بویژه در حالی که تنش در منطقه زیاد است، ضروری می‌باشد و تداوم حمایت جامعه جهانی و کمک آن به نیروهای مسلح لبنان نیز حیاتی است.
قرار است الیاسون این هفته همچنین با مسئولان لبنانی در بیروت دیدار و گفت‌وگو کند و ریاست هفدهمین نشست منطقه‌ای کشورهای عربی وابسته به سازمان ملل را بر عهده خواهد داشت.
کد مطلب: 16214
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *