۰
شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۸

آشنایی با محصولات ماکروسافت اکسس، اوت لوک و...

در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که اکسس چیست و  Outlook چیست؟ و در  ادامه نیز شما را بیش‌تر با وان نوت آشنا کنیم.
 نرم‌ افزار access چیست؟
در پاسخ به این سوال که اکسس چیست؟ می‌توانیم بگوییم که مایکروسافت اکسس (Microsoft Access) یکی از اعضای خانواده Microsoft 365 است و به‌عنوان ابزار قدرتمند برای کاربران تجاری شناخته می‌شود. اکسس تشابه زیادی به مایکروسافت اکسل دارد و در جهت نمایش و ویرایش اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد، با این تفاوت که اکسس ابزاری قدرتمند‌تر است و می‌توان دیتاهای بیشتری را از طریق آن مدیریت کرد. در این مطلب کارو تک به سؤالاتی همچون اکسس چیست یا برنامه access چیست پاسخ داده و توضیحی درباره کاربرد برنامه اکسس ارائه می‌دهیم.
 
مایکروسافت اکسل و اکسس هر دو برای ذخیره داده‌ها استفاده می‌شوند و همین موضوع موجب می‌شود تا بسیاری از کاربران ماهیت این دو ابزار را یکی بدانند؛ اما در عمل، دو نرم‌افزاری کاملاً جدا هستند.
اکسل به‌عنوان یک برنامه صفحه‌گسترده (Spreadsheet) شناخته می‌شود که عمدتاً برای پروژه‌های فردی و انجام محاسبات کوتاه استفاده می‌شود. کاربران اکسل عموماً با چند ده تا چند صد سلول داده سروکار دارند و از آن برای رسم نمودار، محاسبات نموداری و داده‌های نقطه‌ای استفاده می‌کنند.
از سوی دیگر، مایکروسافت اکسس برای ذخیره و مدیریت حجم وسیعی از داده‌ها ساخته شده و طراحی آن به‌گونه‌ای است که بازیابی و استفاده از آن در برنامه‌های مختلف آسان باشد. کاربران اکسل مستقیماً با محیط این نرم‌افزار در تعامل هستند اما پایگاه‌های داده اکسس، پرسش‌نامه‌ها و فرم‌های از پیش‌ تعیین‌شده‌ای را دربر می‌گیرد. مشاغل و کاربران تجاری همچنین با اتصال اکسس به برنامه‌های دیگر، می‌توانند داده‌های تولید شده در برنامه‌ها را به‌شکلی خودکار به اکسس منتقل کنند. 
پایگاه‌های داده و نرم‌افزارهایی همچون اکسس در جهت نگه‌داری اطلاعات مزایای بسیاری را دربرمی‌گیرند. با استفاده از این نرم‌افزار امکان سازماندهی مشخص برای مدیریت بهتر در ثبت اطلاعات و داده‌ها فراهم می‌شود، پردازش اطلاعات سریع‌تر خواهد بود، با تعریف سطوح دسترسی به منابع پایگاه داده می‌توان امینت را افزایش داد و در نهایت، حجم وسیعی از داده‌ها را در فضایی ایمن نگه‌داری کرد.
 
مایکروسافت اوت لوک چیست؟

نرم‌ افزار  outlook  چیست ؟ Microsoft Outlook برنامه‌ای است که عمدتا برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می‌شود. این برنامه همچنین برای مدیریت انواع مختلف داده‌های شخصی از جمله قرارهای تقویم، وظایف، مخاطبان و یادداشت‌ها استفاده می‌شود. Outlook رایگان نیست و برای استفاده از آن یا باید مستقیماً آن را خریداری کنید یا باید هزینه‌ی اشتراک آن را بپردازید.
 

 
در این بخش از مقاله outlook چیست به مراحل تکامل این نرم افزار می‌پردازیم. Microsoft Outlook در سال ۱۹۹۷ به عموم مردم معرفی و با Microsoft Office 97 عرضه شد. Outlook Express با Windows XP به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفت. از آن زمان، مایکروسافت نسخه‌های به‌روزرسانی زیادی از این برنامه منتشر کرده است که هر کدام ویژگی‌های بیشتری نسبت به نسخه قبل را ارائه می‌دادند.
Outlook در بسیاری از مجموعه‌های کاربردی Microsoft Office، از جمله Office 2010 ،Office 2013 و Office 2016 و Microsoft 365 گنجانده شده است. البته توجه داشته باشید که فقط نسخه‌های خاصی از این مجموعه‌ها شامل اوت لوک می‌شوند. به عنوان مثال، Microsoft Outlook در Microsoft 365 Home موجود است اما در Office Home & Student 2016 ارائه نشده است.
اگر بخواهیم بگوییم که outlook چیست و به معرفی نرم‌ افزار  Outlook  بپردازیم، باید بگوییم که به کمک این نرم‌ افزار می‌توانید داده‌های شخصی خود را با گوشی هوشمند، تبلت و سیستم‌های کامپیوتری خود همگام‌سازی کنید. البته این قابلیت در شرایطی امکان‌پذیر است که در دستگاه‌های مختلف وارد حساب کاربری مایکروسافت شوید. همچنین می‌توانید ایمیل خود را بر اساس قوانین ایجاد شده در پوشه‌ها مرتب کنید، پیام‌ها را به‌طور خودکار ارسال کنید، ایمیل‌ها را پرچم گذاری کنید و از سرورهای Exchange ایمیل دریافت کنید.
 
نرم‌ افزار One Note چیست؟
OneNote، یکی از بهترین برنامه‌های یادداشت برداری ارائه شده توسط مایکروسافت است که به دلیل مشخصه‌های فوق‌العاده‌ای که دارد؛ به جزء جدانشدنی مشاغل زیادی تبدیل شده است. وان نوت از تکنولوژی‌های مایکروسافت و فضای ابری استفاده می‌کند تا ضبط، ذخیره و اشتراک‌گذاری اطلاعات آسان شود.
در پاسخ به این سوال که وان نوت چیست، می‌توانیم بگوییم که وان نوت اپلیکیشن یادداشت برداری است که با استفاده از آن می‌توانید یادداشت‌های خود را در نوت بوک‌های جداگانه یا قسمت‌های مشخصی در نوت بوک مرتب کنید. این برنامه با فرمت‌های دیجیتال زیادی سازگار است. پس امکان استفاده از تصویر و ویدیو در کنار متن‌های ساده هم وجود دارد.
 
از مزایای وان نوت می‌توانیم به این موضوع اشاره کنیم که:
+ مشخصه‌های زیادی دارد.
+ می‌تواند از تصاویر، متن استخراج کند.
+ نسخه رایگان آن قابلیت‌های زیادی دارد.
+ فضای زیاد
+ توانایی حل معادله
+ همکاری و تعامل به صورت real-time
+ ذخیره‌ی ایمن اطلاعات
+ با تمامی دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف سازگار است.
+ اسکن دست نوشته‌ها و تبدیل آن‌ها به متن
+ پشتیبانی از فرمت‌های مختلف چند رسانه‌ای
+ ضبط صدا و ویدیو در نوت بوک شما
+ با برنامه‌ها و پلاگین‌های مایکروسافت یکپارچه و هماهنگ است.
 
. OneNote، عمدتاً به عنوان برنامه‌ی یادداشت برداری استفاده می‌شود؛ در حالی‌ که Microsoft Word برای تولید انواع مختلف محتوا از نامه گرفته تا پیش نویس یک کتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. Word، تمامی ابزارهای لازم برای ایجاد یک سند با هر اندازه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد، در مقابل، وان نوت به عنوان پلتفرمی برای کنار هم قرار دادن ایده‌های مختلف استفاده می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا یادداشت برداری کرده و ویدیوها، مقالات، تصاویر و موسیقی را به آن سنجاق کنند.
به‌طور کل، مقایسه‌ی این دو برنامه با هم کار درستی نیست، چون هر دو آن‌ها مکمل یکدیگرند. یک تیم می‌تواند از وان نوت برای همکاری و اشتراک ایده‌ها استفاده کند و در عین حال قسمتی از محتوای تخصصی خود را با استفاده از Word بنویسد.
کد مطلب: 164778
برچسب ها: مایکروسافت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *