۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۶:۱۴

درگیری طایفه ای و قومی در ایران وجود ندارد

'حسین امیر عبداللهیان' معاون عربی - آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در باره مذاكرات تلفنی شب گذشته 'سعید جلیلی' دبیر شورایعالی امنیت ملی و 'كاترین اشتون' نماینده سیاسی اتحادیه اروپا گفت:آنچه در ارتباط با مذاكرات هسته ای برای ما اولویت دارد سیاست منطقی و پایدار ایران در دفاع از حقوق مسلم هسته ای صلح آمیز خود است .
عبداللهیان خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است كه طرفینمعتقدیم مذاكره تنها راهكار حل و فصل مسایل مربوط به پرونده هسته ای صلح آمیز ایران است گفت وگوهای هسته ای تنها با دنبال كردن كار مذاكره و همكاری می توانند به نتیجه مطلوب دست یابند.

عبداللهیان تصریح كرد: مذاكراتی كه در آینده پس از توافق جلیلی و اشتون برگزار خواهد شد، در صورتی كه طرف های مقابل نگاه فنی و حقوقی و نه سیاسی به آن داشته باشند گام مهمی در روند گفت وگوهای هسته ای خواهد بود.

معاون عربی - آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان كرد: چنانچه طرف های غربی گروه ۱+۵ به صورت منطقی وارد مذاكره با ایران شوند، امید برای دستیابی به توافق بالا خواهد بود.

وی تاكید كرد: گروه ۱+۵ باید بداند كه با روی آوردن به راهبرد فشار و تهدید علیه ایران در موضوع هسته ای چیزی عایدشان نخواهد شد.

عبداللهیان در خصوص اظهارات 'آلكسی پوشكوف' رییس كمیسیون امور بین المللی دومای روسیه در باره امكان تحویل سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ به ایران گفت: ایران از توانمندی های دفاعی بالایی برخوردار است و بدون داشتن این سامانه نیز می تواند به راحتی از مرزها و حق حاكمیت خود دفاع كند.

معاون امور عربی - آفریقایی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ در مورد تلاش های برخی ها برای تحریك های قومیتی در ایران گفت: ما از وحدت ملی بسیار قوی برخوردار هستیم و چیزی به عنوان درگیری طایفه ای و قومی در ایران وجود ندارد.

وی تشریح كرد: در ایران حقوق تمام اقلیت ها به بهترین شكل ممكن رعایت می شود و پیوندهای ملی وطنی در میان اقلیت های قومی و مذهبی بسیار محكم است.

وی یاداور شد: هشت سال جنگ تحمیلی بهترین نماد همبستگی و انسجام اقلیت های قومی و مذهبی ایران بود كه آنان تمام همت خود را برای دفاع از تمامیت ارضی ایران بكار بستند.

خبر تكمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.
کد مطلب: 1733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *