۰
يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۰

جوانفکر از بیمارستان مرخص شد

ˈعلی اکبر جوانفکرˈ مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری پس از چهار روز بستری در بیمارستان آتیه شامگاه یکشنبه از بیمارستان مرخص شد و به منزل رفت
پزشکان متخصص بیماری های داخلی، قلب و ارولوژی پس از انجام آخرین معاینات پزشکی جوانفکر و بررسی وضعیت جسمانی وی، تاکید داشتند که بیمار روند معالجات خود را در بیمارستان ادامه دهد.
رییس جمهوری، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور خارجه، رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، عضو شورای شهر تهران، مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، رییس سازمان فضایی کشور و استاندار تهران در مدت حضور جوانفکر در بیمارستان از وی عیادت کردند.
معاونین، مدیران و سردبیران بخش های مختلف خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران و دانشکده خبر نیز طی این چند روز با حضور در بیمارستان آتیه از جوانفکر عیادت کردند.
ˈ علی اکبر جوانفکرˈ پنجم مهر سال جاری برای اجرای حکم محکومیت خود از طرف دادگاه کیفری استان تهران، به زندان اوین مراجعه کرد و بعد از حدود سه ماه چهارشنبه شب گذشته (۲۹ آذر ماه) برای مدت چهار روز به مرخصی آمد.
وی پنجشنبه شب به علت مشکلات قلبی، کبدی و کلیوی و همچنین درد شدید در ستون فقرات در بیمارستان آتیه تهران بستری شد.
جوانفکر به رغم توصیه های پزشکان متخصص، اصرار داشت که امروز یکشنبه از بیمارستان مرخص شود و فردا (دوشنبه) در پایان مرخصی خود و در راستای تعهد و پایبندی به قانون، به اوین باز گردد.
ایسنا هم در گزارشی از احتمال آزادی مشروط جوانفکر خبرداده است .
وکیل مدافع مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور از احتمال آزادی مشروط موکلش تا پیش از پایان مرخصی ۴ روزه و بازگشت مجدد «جوانفکر» به زندان اوین خبر داد.
قهرمان شجاعی در مورد آخرین وضعیت علی‌اکبر جوانفکر که پس از آمدن به مرخصی در بیمارستان بستری شده است، اظهار کرد: اگر پزشک تشخیص بدهد که بستری و معالجات باید ادامه پیدا کند و گواهی صادر کند قطعا مسوولین زندان موافقت می‌کنند که معالجات آقای جوانفکر ادامه پیدا کند. ضمن این‌که مرخصی ایشان تا دوشنبه شب است.
وکیل مدافع مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور تصریح کرد: مرخصی آقای جوانفکر با پیگیری و درخواست آزادی مشروط وی بر اساس ماده ۳۸ قانون مجازات اسلامی تقارن پیدا کرده است.
وی ادامه داد: بر اساس این ماده هرکس - نه تنها آقای جوانفکر - برای بار اول به علت ارتکاب جرمی در حبس باشد و نیمی از دوران محکومیت خود را سپری کند، در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشد و رفتارش در زندان هم مناسب باشد، دادگاه صادرکننده حکم می‌تواند حکم به آزادی مشروط وی صادر کند.
شجاعی گفت: درخواست آزادی مشروط از سوی آقای جوانفکر قبل از این‌که به مرخصی بیاید به مسوولین زندان ارایه شده است.
وکیل مدافع مشاور مطبوعاتی رییس‌جمهور در پاسخ به این سوال که امکان موافقت با درخواست آزادی مشروط جوانفکر تا پیش از اتمام مرخص وی وجود دارد یا خیر؟ گفت: اصلا بعید نیست، به دلیل این‌که ایشان سه ماه حبس خود را سپری کرده و زندان نیز در این زمینه به صورت سیستماتیک عمل می‌کند.
شجاعی یادآور شد: حبس آقای جوانفکر به دلیل محکومیت او در پرونده ویژه‌نامه خاتون بود که بر اثر شکایت مدعی‌العموم صورت گرفت و در این پرونده شاکی خصوصی وجود ندارد که محکوم‌علیه بخواهد جبران ضرر و زیان کند.
کد مطلب: 17504
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *