۰
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۱

جلوگیری ازتشکیل ‌نهادهای ‌دانشجویی

تمام مسئولان دانشگاه از جمله وزیر بهداشت و وزیر علوم نیز از این موضوع اطلاع دارند و ناراحتی ما از این است که چرا قانون رعایت نمی شود؟
مهر: دبیر سابق تشکیلات اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان با بیان اینکه مسوولان وزارت علوم و وزارت بهداشت به درخواست دانشجویان برای تاسیس تشکلهای جدید دانشجویی پاسخ منفی دادند، گفت: جلوگیری از فعالیت قانونی دانشجویان موجب قعالیت غیر قانونی آنان در فضای سایبری و زیرزمینی می شود.
مهدی امیریان با اشاره به درخواست دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور برای تاسیس تشکل های دانشجویی گفت: از یکسال و اندی پیش تا به امروز تعداد زیادی از دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله انجمن های اسلامی دانشگاه‌ها درخواست تاسیس تشکل های دانشجویی داده اند و روند قانونی آن را نیز طی کرده اند.
دبیر سابق تشکیلات اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان، افزود: به موجب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آئین نامه تشکل های اسلامی دانشگاهیان نیز آمده است دانشجویان می توانند درخواست تاسیس تشکل دانشجویی داشته باشند.
امیریان ادامه داد: طبق این آئین نامه مسئولان دانشگاه ها موظفند تا حدود یکماه و نیم پس از دریافت درخواست کتبی دانشجویان پاسخ آنان را به صورت کتبی بدهند که باید یا موافقت کرده باشند و یا در صورت مخالفت دلایل خود را بیاورند، اما متاسفانه مسئولین دانشگاه ها خود را ملزم به پاسخگویی ندانستند.
دبیر سابق تحکیم وحدت با بیان اینکه این موضوع توسط دانشجویان به هیات مرکزی نظارت و تشکل های اسلامی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت ارجاع داده شد، تصریح کرد: این هیات مرکزی نیز موظف است حداکثر دو ماه پاسخ دانشجویان را بدهد، اما متاسفانه این هیات هم هیچ پاسخی نداد.
وی با اشاره به دانشگاه هایی که دانشجویان آن درخواست تاسیس تشکل دانشجویی داشتند، گفت: دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه چمران اهواز، علوم پزشکی اهواز، علوم پزشکی ارومیه، دانشگاه اراک، دانشگاه اصفهان، دانشگاه کردستان و... که دانشجویان آن پس از طی مراحل قانونی و درخواست کتبی و بعد از گذشت چهار و ماه و نیم از این موضوع سعه صدر نشان دادند و این موضوع خبری نکردند، اما امروز یکسال از این قضیه می‌گذرد و هیچ کس پاسخگوی آنان نیست.
امیریان با بیان اینکه ما از افکار عمومی و اصحاب رسانه مدد می جوییم گفت: تمام مسئولان دانشگاه از جمله وزیر بهداشت و وزیر علوم نیز از این موضوع اطلاع دارند و ناراحتی ما از این است که چرا قانون رعایت نمی شود؟
دبیر سابق دفتر تحکیم وحدت با تاکید بر اینکه رفتار مسئولین با ولایت مداری آنها نیز در تناقض است، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرازهای متعالی زیادی نسبت به تشکل های دانشجویی داشته اند و مطالباتی دارند که تنها باید از سوی تشکل های دانشجویی دنبال شود، اما این آقایان در کنار نقص قانون به منویات رهبری نیز شایسته و بایسته عمل نمی کنند.
وی با اشاره به انتخابات سال آینده و نقش تشکل های دانشجویی در بسترسازی فضای انتخابات تصریح کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات بی تردید می تواند قدرت مردم سالاری کشور را به رخ جهانیان بکشد و یکی از مهمترین ابزار و عوامل مشارکت حداکثری دانشگاه ها هستند که می توانند در این زمینه نقش به‌سزایی ایفا کنند، بنابراین ایجاب می کند که مسئولان از تشکل های دانشجویی حمایت کنند.
امیریان جلوگیری از فعالیت دانشجویان در قالب ضوابط و قانون مشخص را موجب شکل گیری فعالیت زیرزمینی- دانشجویی دانست و گفت: اگر نگذارند دانشجویان در قالب تشکل های شناسنامه دار و در چارچوب قوانینی که خود مسئولان تعیین کردند، فعالیت کند، موجب فعالیت زیرزمینی و فعالیت در فضای سایبری و غیرقانونی آنان می شود که این برای نظام بسیار آسیب زا خواهد بود.
کد مطلب: 17578
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *