۰
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۴۹

تهیه بانک عکس در ثبت احوال

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور افزایش ضریب اتقان اسناد هویتی را یکی از مهمترین برنامه های پیش روی این سازمان ذکر کرد و گفت: اقدمات مهمی در این خصوص انجام شده است تا اتقان اسناد هویتی، در بالاترین سطح ممکن انجام شود
محسن کرمی افزود: اسنادی را که ثبت احوال صادر می‌کند علاوه بر اینکه اسناد رسمی کشور است از اهمیت بالایی برخوردار است و اتقان آن، یکی از ضرورت‌های نظام ثبتی کشور به شمار می رود.
وی با بیان اینکه اسناد ثبت احوال در جامعه برای اثبات و احقاق حقوق افراد نقش اساسی دارد تاکید کرد: در بحث اتقان اسناد هویتی چند شاخص مهم مدنظر قرار دارد که "ثبات اسناد، استحکام، پایداری و اطمینان" را شامل می شود.
معاون امور اسناد هویتی به تاکیدات مقام معظم رهبری بر اتقان اسناد هویتی ثبت احوال کشور در دیدار مدیران این سازمان با معظم له اشاره و خاطرنشان کرد: اسناد ثبت احوال باید بالاترین درجه اتقان را داشته باشد که در این خصوص کارهای مهمی صورت گرفته است.
کرمی همچنین به تاکید مواد قانونی ثبت احوال، قوانین مدنی و آیین دادرسی کشور در خصوص بحث اتقان اسناد اشاره کرد و افزود: استفاده از اوراق مرغوب و باکیفیت در صدور اسناد ثبت احوال، چاپ اسناد و مدارک در چاپخانه‌های دولتی و بانک مرکزی، تولید شناسنامه و کارت ملی با ضریب امنیتی بالا و نظارت بر اقدامات ماموران جهت صیانت از اطلاعات هویتی از جمله اقداماتی است که برای افزایش ضریب اتقان اسناد هویتی ثبت احوال صورت گرفته است.
به گفته وی، صدور شناسنامه و کارت ملی با رویکرد مکانیزه، ساماندهی بایگانی‌ها و تهیه آرشیو الکترونیک اسناد و دقت در صدور اسناد از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه اتقان اسناد هویتی ثبت احوال است.
معاون امور اسناد هویتی در ادامه به ثبت ۱۲۸ میلیون سند اطلاعات در این سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: حدود ۱۰۰ میلیون سند مربوط به ولادت و مابقی مربوط به وفات است که در سازمان موجود است.
وی صدور بیش از ۶۵ میلیون کارت شناسایی ملی، تهیه بانک عکس ایرانیان، خدمات الکترونیک برای ثبت اطلاعات وفات و لادت، صدور مکانیزه شناسنامه افراد بالا و زیر ۱۵ سال را از اقدامات انجام شده در این سازمان برشمرد.
کرمی همچنین امکان دستیابی قریب به ۱۰۰ دستگاه فرابخشی به پایگاههای کشوری و احراز هویت کارکنان و مشتریان را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سازمان ثبت احوال عنوان کرد.
کد مطلب: 17612
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *