۰
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۴

دمای هوا ۱۵ درجه کاهش می یابد

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش ۱۵ درجه ای هوا در اقصی نقاط کشور از عصر فردا خبر داد
عبدالرضا امیدوار شهری افزود: براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی از روز دوشنبه با نفوذ جریانات شمالی بارش باران و برف در سواحل و ارتفاعات شمالی البرز و مناطق شمالی آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل پیش بینی می شود، این وضعیت تا اواخر روز چهارشنبه در سواحل شمالی کشور ادامه می یابد.
به گفته وی، به سبب نزدیک شدن سامانه بارشی از غرب کشور پیش بینی می شود در روز سه شنبه ابتدا بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در غرب و جنوب غرب کشور آغاز شده و به تدریج مناطق مرکزی و در روز چهارشنبه شرق و شمال شرق کشور را نیز در بر می گیرد.
امیدوار اظهار داشت: از بعد از ظهر روز سه شنبه تا روز پنج شنبه دمای هوا در غالب نقاط کشور به ویژه در نیمه شمالی کشور بین ۶ تا ۱۵ درجه کاهش می یابد.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: همچنین روز سه شنبه دریای خزر و روز چهار شنبه و پنج شنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.
وی افزود: فردا در استانهای گیلان، مازندران، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، جنوب استان مرکزی و همدان بارش باران و برف از شدت بیشتری برخوردار می باشد. براین اساس آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و اختلال در تردد جاده های کوهستانی این مناطق پیش بینی می شود.
امیدوار یادآور شد: این شرایط در روز چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق، استانهای بوشهر، فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و گلستان را نیز دربرمی گیرد همچنین دراین روز با شروع باد نسبتاً شدید در استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و شرق یزد، کولاک برف دور از انتظار نیست
به گفته امیدوار ، در روز چهارشنبه در استان سمنان باد نسبتاً شدید و از اواخر چهارشنبه و طی روز پنج شنبه در استانهای سیستان و بلوچستان و شرق استان کرمان، توفان خاک پیش بینی می شود.
کد مطلب: 17621
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *