۰
چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۲۶

موضع بارزاني درباره جانشين طالباني

"مسعود بارزاني " رئيس منطقه كردستان عراق، صحبت از تعيين جانشين براي جلال طالباني " رئيس جمهوري بستري اين كشور را زودهنگام توصيف كرد.
العالم: مسعود بارزاني، روز سه شنبه پس از ديدار با " كوسرت رسول" معاون اول دبيركل اتحاديه ميهني كردستان در سليمانه به خبرنگاران گفت: صحبت از تعيين جانشين براي جلال طالباني زودهنگام است، او هنوز زنده و در كمال سلامت است.
وي افزود: سفر من به سليمانه با هدف همبستگي با اتحاديه ميهني كردستان و تاكيد بر روابط راهبردي و متيني كه با آن داريم، صورت گرفت و در اين ديدار به موضوع جانشيني جلال طالباني اشاره اي نشد.
بارزاني خاطر نشان كرد: رهبران سياسي كُرد، در انتظار بازگشت طالباني از سفر درماني به آلمان، پس از بهبودي كامل هستند.رئيس منطقه كردستان درباره بحران جاري ميان اين منطقه و دولت مركزي عراق گفت: تمام مناطق و جناح های کشور درگير بحران هستند. با اين حال رهبران كُرد تمام تلاش خود را براي حل و فصل مشکلات با دولت مركزي به كار بسته اند.
وي اعلام كرد كه يك هيئت از نيروهاي پيشمرگه، به زودي عازم بغداد خواهد شد تا راه حل هاي بحران را با فرماندهان نظامي در وزارت دفاع بررسي كند.مسعود بارزاني روز سه شنبه در سفري فوق العاده و كم نظير به شهر سليمانه سفر كرد و با رهبران دفتر سياسي اتحاديه ميهني كردستان ديدار كرد.
در اين ميان " نجم الدين كريم " پزشك همراه جلال طالباني روز دوشنبه اعلام كرد كه طالباني نيازمند تجهيزات لازم براي حفظ سلامتي و طي كردن دوره درمان در بيمارستان آلماني است.از سوی دیگر شورای مرکزی اتحادیه میهنی ، تا بازگشت جلال طالبانی، جایگزینی برای وی به عنوان مسئول عالی اتحادیه میهنی تعیین کرد.
بر اساس بیانیه شورای مرکزی اتحادیه میهنی کردستان عراق، در نشست روز دوشنبه این شورا در دفتر سیاسی اتحادیه میهنی که در شهر سلیمانیه برگزار شد، همه اعضای دفتر سیاسی و شورای رهبری اتحادیه میهنی پایبندی خود را بر سیاست‌های تعیین شده و اساسنامه این حزب اعلام داشتند.در این نشست اعلام شد: تا بازگشت جلال طالبانی و به منظور انجام وظایف و مسئولیت‌های سومین کنگره اتحادیه میهنی کردستان، کوسرت رسول، معاون اول دبیرکل به عنوان مسئول عالی اتحادیه انتخاب و همه اعضای شورای رهبری از وی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.
جلال طالبانی دوشنبه شب (۱۷ دسامبر) به دنبال یک عارضه جسمی به بیمارستان منتقل شد و براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق تحت یک سری آزمایش ها قرار گرفت که نشان داد او با تصلب شرایین مواجه است و این درحالیست که شبکه دولتی العراقیه روز سه شنبه درخبری فوری اعلام کرد که طالبانی دچار سکته مغزی شد.
رئیس جمهوری عراق پس از آن به تشخیص تیم های پزشکی از آلمان و ایران ، برای ادامه معالجات روز سی ام آذرماه به آلمان منتقل شد.
طالبانی ملقب به "مام جلال" که در زبان کردی به معنای " عمو جلال " است، اولین رئیس جمهوری کرد در تاریخ جدید عراق است که در آوریل سال ۲۰۰۵ به این سمت دست یافت و در آوریل ۲۰۱۰ بار دیگر با توافق فراکسیون های پیروز در انتخابات پارلمانی درخصوص نامزدی وی برای این سمت، برای یک دوره چهار ساله دیگر رئیس جمهوری عراق شد.
کد مطلب: 17747
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *