۰
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۱

چرا یک پارگراف از گزارش فوت ستار بهشتی حذف شد

نماینده اردکان در اخطاری خواستار توضیح و پیگیری هیات رییسه درباره حذف یک پاراگراف از گزارش کمیسیون امنیت ملی از پرونده فوت ستار بهشتی شد.
به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا تابش در جلسه علنی امروز در اخطاری با اشاره به گزارش امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره پرونده فوت ستار بهشتی، گفت: گزارش کمیسیون امنیت ملی قرار بود ۳ دی ماه در صحن قرائت شود اما با اینکه در دستور کار صحن بود به جلسه روز چهارشنبه ۶ دی ماه موکول شد، اما در همان جلسه هم قرائت نشد.
وی با بیان اینکه برخلاف برخی گفته‌ها یک پاراگراف از گزارش کمیسیون حذف شده است، افزود: گزارشی که امروز قرائت شد در مقایسه با گزارشی که چند هفته پیش در صحن و در بین نمایندگان توزیع شد، نشان می دهد که یک پاراگراف حذف شده است. آقای دواتگری نماینده ویژه کمیسیون امنیت برای پیگیری این پرونده نیز این موضوع را تایید کرده اند.
نماینده اردکان خواستار صدور دستور رسیدگی این موضوع از سوی رییس مجلس شد و تاکید کرد: این اقدام غیرقانونی بوده است و شما باید توضیح دهید که چرا آن پارگراف از گزارش کمیسیون حذف شده است، اگر گزارش تحریف یا حذف شده است شما باید پیگیری کنید.
علی لاریجانی با وارد ندانستن این اخطار با بیان اینکه گزارش قرائت شده در جلسه امروز گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی بوده است، گفت: آقای مطهری می‌گویند برای من ثابت شده که حکم قضایی وجود نداشته، اینگونه که نمی شود مسائل را پیگیری کرد! آقای نقوی سخنگوی کمیسیون نیز به من مراجعه کردند و گفتند که ما بررسی کردیم و مشخص شد که حکم قضایی برای بازداشت وجود داشته است. در گزارشی که قرائت شد نیز این موضوع آمده بود.
لاریجانی با بیان اینکه آن گزارش اولیه که بین نمایندگان توزیع شده بود، توسط دواتگری نوشته شده و به تایید کمیسیون امنیت ملی نرسیده بود، اظهار داشت: در کار خودمان توهم نداشته باشیم، آن گزارش هنوز رسما به کمیسیون ارائه نشده بود و حتی اگر کمیسیون در آن تجدید نظر کرده باشد هم ایرادی به آن وارد نیست. ما که در مجلس در مقام کارآگاه نیستیم. این گزارش هم توسط کمیسیون نهایی شده و مبنا است.
کد مطلب: 18762
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *