۰
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۸

کاهش تلفات رانندگی و افزایش مصدومان در بهار امسال

چهار هزار و ۷۹۱ نفر در حوادث رانندگی بهار امسال جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۲ درصد کاهش داشته است.
بر اساس آمارهای این سازمان در ماه‌های اخیر تلفات حوادث رانندگی در کشور با کاهش قابل توجهی مواجه بوده به نحوی که در آمار سال ۹۰ و نیز تصادفات نوروزی سال ۹۱ روند نزولی تلفات حوادث رانندگی به خوبی مشهود است.

کاهش کشته‌های حوادث رانندگی نشان می دهد رانندگان در رعایت قوانین و کنترل سرعت خودرو نسبت به گذشته دقت بیشتری دارند، ضمن این که اعمال قوانین جدید راهنمایی و رانندگی، زمینه ساز کاهش حوادث رانندگی و تلفات شده‌ است.

بر اساس این آمار در بهار امسال استان‌های فارس با ۳۸۵، تهران با ۳۸۰ و خراسان رضوی با ۳۵۵ فوتی بیشترین و استان‌های خراسان جنوبی با ۳۲، ایلام با ۳۴ و کهگیلویه و بویراحمد با ۳۹ فوتی کمترین میزان تلفات حوادث رانندگی را داشته اند.

در این مدت ۸۱ هزار و ۱۴۴ نفر نیز در حوادث رانندگی مصدوم و به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵.۷ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش در خرداد امسال هزار و ۷۱۴ نفر در حوادث رانندگی فوت کرده‌اند که هزار و ۳۴۱ نفر از آنان مرد و ۳۷۳ نفر زن بودند. همچنین تعداد مصدومین حوادث رانندگی در این ماه ۲۸ هزار و ۲۴۹ نفر بوده که نسبت به خرداد سال قبل ۷.۱ درصد افزایش داشته است.
کد مطلب: 1904
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *