۰
سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۲

چایکاران از دولت فقط بی‌عدالتی دیده‌اند

رئیس اتحادیه چایکاران شمال ایران با تاکید بر این که چایکاران تاکنون از دولت در بخش چای و چای کاران تنها کم لطفی و نامهربانی دیده اند اذعان کرد: در حق چای کاری کشور رعایت عدالت و انصاف نشده است و هر آن چه تصمیم گرفتند به ضرر چای کار بود و عده ای وارد کننده بی وجدان- نامسلمان و بی دیانت این محصول قاچاق و رانت خوری کردند.
ایرج هوسمی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در لنگرود با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری شرکت سرمایه‌گذاری و تامین خودروی صدرا با سازمان چای کشور برای حمایت از صنعت چای در هفته گذشته اظهار کرد: هنوز طلب امسال چای کاران پرداخت نشده است.
وی ورود بخش خصوصی برای حل مشکل چای کاران را بستگی به عملکرد آنها دانست و گفت: تا وقتی که وارد میدان عمل نشده اند نمی توان قضاوت کرد.
این مسئول تاکید كرد: تاکنون از دولت در بخش چای و چای کاران فقط کم لطفی و نامهربانی دیده ایم.
هوسمی در پاسخ به این سوال که آیا ورود بخش خصوصی باعث خشنودی خاطر چای کاران است یا خیر بیان داشت: امیدوارم که این آقایان هم به وعده ما را سرگرم نکنند و در مجموع ما این سالها آنقدر تازیانه خورده ایم كه ورود بخش خصوصی را ورود مبارکی تلقی می کنیم.
وی اظهار امیدواری که با ورود بخش خصوصی کشاورز از نکبتی که در سالهای اخیر گرفتار آن شده است نجات پیدا بکند.
این فعال بخش چای کاری ایران با ابراز ناخرسندی شدید از رها شدن ۵۰ درصد باغات چای کشور و تبدیل آنها به جنگل مخروبه ابراز کرد: اکنون تولید محصول چای از ۶۸ هزار تن به ۲۵ هزار تن تقلیل پیدا کرده است و این تقلیل از در آمد کشاورز چای کار حذف شده است.
به گفته هوسمی کشاورز چایکار فقیر و مستمند بود و دخل و خرجش به هم نمی رسید و حال با توجه به تورم موجود در جامعه و میزان نرخ گذاری های نامناسبی که در خصوص خرید برگ سبز چای صورت گرفته استا دیگر چیزی برایش باقی نمانده است که به آن دل خوش کند.
وی متذکر شد: اما با همه این اوصاف و با توضیحاتی که نماینده شرکت خصوصی صدرا که طرف قرار داد و قبول سازمان چای کشور نیز هست داده است امیدواریم با فضل الهی آن چه که آقایان وعده دادند به فعل در بیاید و باعث خشنودی خاطر و رونق زندگی کشاورزان شود.
این مسئول با یادآوری اظهارات مسئولان سازمان چای کشور مبنی بر این که این تشکیلات شش پیمان در شش سال گذشته متناسب با تورم برای خرید برگ سبز چای از چای کاران داشته است معتقد است اگر چنین کاری صورت گیرد چای کاری خوشحال می شوند.
هوسمی با انتقاد از عملکرد دولتها در سالیان گذشته به خصوص از سال ۷۰ تاکنون در بخش چای و چای کاران تاکید کرد: به هیچ وجه رعایت عدالت و انصاف در حق چای کاری کشور نشده است و هر آن چه تا بحال تصمیم گرفته اند به ضرر چای کار بوده است و عده ای وارد کننده بی وجدان با قاچاق این محصول رانت خوریکرده اند.
وی در پایان اضافه کرد: همه آن چه که لازم بود که کشاورز چای کار خانه نشین شود و باغات ویران شود تا بحال انجام شده است.
کد مطلب: 19048
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *