۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۶

افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس

رئیس سازمان راهداری با اشاره به آغاز فروش اینترنتی و حضوری بلیت اتوبوس برای ایام نوروز از نیمه دوم بهمن‌ماه، از افزایش حداکثر ۲۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس مخصوص ایام نوروز خبر داد.
شهریار افندی‌زاده درباره پیش‌فروش نوروزی بلیت اتوبوس اظهار داشت: معمولاً سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش می‌کند پیش‌فروش بلیت‌های اتوبوس برای ایام نوروز از نیمه دوم بهمن ماه آغاز ‌‌شود و این مورد از هم اکنون در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: طبق روال سال‌های گذشته در راستای ارائه خدمات با کیفیت بهتر به مسافران و ارائه صندلی کافی در برابر تعداد تقاضا، نرخ‌های بلیـت از ۲۴ اسفند ۹۱ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۲ با افزایش حداکثر ۲۰ درصدی مواجه خواهد بود؛ البته این مورد هنوز تصویب و اعلام رسمی نشده است اما طبق روال سال‌های قبل اعمال این میزان افزایش نرخ بلیت در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این افزایش حداکثر ۲۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس در ایام روز به آن دلیل است که طی این ایام برخی مسیرها یکسر خالی است یعنی به عنوان مثال در مسیرهای با مبدأ تهران در روزهای ابتدایی نوروز صندلی‌ها اغلب تکمیل است اما در همین روزهای ابتدایی نوروز، مسیرها به مقصد تهران اغلب خالی هستند و یا در روزهای پایانی نوروز تقاضای سفر به تهران بسیار بالا اما تقاضای سفر از تهران به شهرستان‌ها کاهش می‌یابد و اغلب صندلی‌ها خالی است.
افندی‌زاده تأکید کرد: افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت اتوبوس در ایام نوروز تنها در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات و کاهش ضرر و زیان شرکت‌های تعاونی خواهد بود.
رئیس سازمان راهداری و جمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه امسال تلاش کردیم برای ایام نوروز تعداد اتوبوس‌های VIP ناوگان افزایش یابد، اضافه کرد: نوروز امسال ۷ هزار دستگاه از این نوع اتوبوس‌ها در خدمت مسافران خواهد بود.
افندی‌زاده اضافه کرد: طبق هماهنگی با کانون‌ها و انجمن‌های حمل‌ و نقلی جاده‌ای مسافری، تلاش شد فروش اینترنتی بلیت اتوبوس هر چه منسجم‌تر انجام شود البته تلاش می‌کنیم تا قبل از نیمه دوم بهمن ماه اطلا‌ع‌رسانی مناسبی در مورد نحوه فروش بلیت اینترنتی و غیراینترنتی (حضوری) در سیستم حمل ‌و نقل عمومی جاده‌ای مسافری، ارائه شود تا مردم با آگاهی کامل برای سفر‌های خود برنامه‌ریزی کنند.

به گزارش فارس،معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه این سیستم حمل ‌و نقلی به دلیل قیمت مناسب بسیار پر تقاضا است، تأکید کرد: در نوروز امسال تلاش خواهیم کرد خدمات مطلوب‌تر و مناسب‌تری نسبت به گذشته ارائه شود.
کد مطلب: 19888
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *