۰
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۵۷

واکنش مهمانپرست به اتهام قتل اعضای پ ک ک

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در خصوص اقدام شیطنت آمیز رسانه های ترک در ارتباط دادن ماجرای قتل ۳ عضو حزب کارگران کردستان ترکیه به ایران اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه همواره مبتنی بر احترام متقابل و حسن همجواری بوده است
به گزارش مهر، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی محافل و رسانه های ترکیه در اقدامی شیطنت آمیز ماجرای قتل ۳ عضو حزب کارگران کردستان ترکیه را با هدف به هم زدن مذاکرات صلح میان دولت و کردهای این کشور به جمهوری اسلامی ایران ارتباط داده اند، اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه همواره مبتنی بر احترام متقابل و حسن همجواری بوده است. این نگاه سبب شده است که ایران ثبات، تمامیت ارضی و امنیت ترکیه را، ثبات و امنیت خود بداند.
مهمانپرست افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه از برقراری صلح میان دولتها و اقوام حمایت کرده و از روند آغاز شده در ترکیه نیز حمایت می نماید.
وی اظهار داشت: ما اعتقاد داریم کشورهای فرا منطقه ای مهمترین عامل و محرک بی ثباتی در منطقه می باشند. رسانه های نزدیک به صهیونیستها سالهاست تلاش می کنند ذهنیت افکار عمومی مردم ترکیه را نسبت به ایران بدبین نمایند، لیکن با توجه به پیوندهای عمیق میان مردم و دولت دو کشور، در این زمینه موفق نبوده اند.
کد مطلب: 19921
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *