۰
جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۷:۲۰

تحلیل تخیلی خبرنگار صداوسیما

صرفا جهت اطلاع اين هفته به ماجراي مرتضوي،مصاحبه با مهران مديري،انتقاد به صداوسيما و برخي گزارش هاي خبرنگارهاي خارج از کشورش،گراني اجناس و خودرو،ماجراهاي بهرام شفيع و آبروريزي فدراسيون کشتي و پاسخگو نبودن بعضي از دولتي ها پرداخت و نجف زاده در پايان برنامه گفت : براي صرفا اين هفته آيتم هاي فراوان و داغي داشته اما...بگذريم!!
مصاحبه با مهران مدیری
صرفا جهت اطلاع با پخش بخشي از مصاحبه نجف زاده و مهران مديري آغاز شد. مديري به خبرنگار واحد مرکزي خبر گفت انتقادهايي که در چارچوب اخلاق باشد را مي پذيرد. نجف زاده به مهران مديري گفت شما گفته ايد " براي بهبود شرايط بد شبکه خانگي، فقط بايد بايد دعا کرد"، قبول!اما خب کساني که در اين شبکه خانگي برنامه توليد مي کنند علاوه بر دعا بايد کارهاي ديگه اي هم بکنند. فکر کنند به آرزوهاي اونهايي که در انتظار قرعه کشي هستند. فکر کنند وقتي برنامه اي را مي سازند بايد تمومش کنند. فکر کنند به احترام مردمي که حرف شما رو خريدند و کپي نکردند شما هم تعهد هايي داريد و بعد کامران در دلجويي از مهران مديري آيتمي از مرد هزار چهره پخش کرد که او در دادگاه مي گفت: من مقصر نبودم، من چيزي به جيب نزدم!
کنايه به مرتضوي و رييس جمهور
کنايه به مرتضوي و رييس جمهور گرچه بدون بردن نامي از اين دو صورت گرفت اما براي آنهايي که در جريان تغيير چندباره نام صندوق به سازمان تامين اجتماعي بودند روشن بود.مجري اين هفته صرفا جهت اطلاع گفت:"هفته پيش گفتيم يه اسم جديد پيشنهاد کنيد تا يک سازمان دوباره تغيير اسم بده ورئيسشو هر طور شده نگه داره اين هفته اتفاق جالبتري افتاداسم سازمانه عوض نشد اما اون رئيسه شد سرپرست تا معلوم بشه برخی ها عاشق دوربرگردان قانون هستند".
انتقاد از صدا و سیما
انتقاد از برخي گزارش هاي خبرنگاران خارج از کشور صداوسيما هم در حالی صورت گرفت که صرفا جهت اطلاع که کاري از واحد مرکزي خبر است دو هفته پيش خود واحد مرکزي خبر را هم نقد کرده بود.
نجف زاده گفت خبرنگار پرکار ما در ايتاليا گرچه گزارش هاي جذابي دارد اما "اخيرا يه تحليل علمي تخيلي اي داد که برق از سه فازما پريد. داشت درباره ازدياد موش ها مي گفت تو اروپاکه از او شنيديم موش ها دغدغه کل اروپايي ها هستند!"
نجف زاده گفت :عجب! تا به حال که از صبح تا شب گفتیم اروپايي ها نگران مشکلات اقتصادي بودند نگو مشکل اصلي شان موش بوده ما خبر نداشتيم.
دماغ ما و دماغ امريکايي ها
مجري صرفا جهت اطلاع در بخش ديگري از برنامه اين هفته مصاحبه يک جراح زيبايي را پخش کرد که مي گفت:"بيني جاي شوخي و مسخره بازي نداره"...و بعد با تاکيد بر اينکه برخي، برخي ها که بيشتر به فکر جيبشان هستند تا روزگار دماغ ها بايد اولين قدم را بردارند و بدانند مي دانيم شوخي با همين دماغ نازنين ملت چه پولها که به جيب مبارکشان نمي ريزد.
نجف زاده گفت: راستي مگه دماغهاي ما با امريکاييها چقدر فرق داره که هفت برابر امريکايي ها عمل جراحي بيني انجام ميديم؟
قول شرف
تقدير از برگزاري جلسات دوستانه مجلس و دولت هم نکته صرفني اين هفته بود اما خبرنگار واحد مرکزي خبر پرسيد:" مي شه بگيد شماهايي که مي تونيد بي حاشيه و سروصدا کارتونو پيش ببريد چرا هي هل من مبارز مي طلبيد و دعوا راه مي اندازيد؟ قول شرف بدهيد به فکر مردم باشيد."
نوستالژي بهرام شفيع!
نجف زاده بعد از مهران مديري اما سراغ بهرام شفيع هم رفت. در حالي که بخش هايي از کل کل کفاشيان با او را پخش مي کرد که رييس فدراسيون فوتبال که خود بازنشسته است به شفيع که هم بازنشسته است و هم رييس فدراسيون هاکي مي گفت تو خودت چرا بازنشسته اي و به من انتقاد مي کني؟!
نجف زاده با پخش تصويري از روزهاي جواني بهرام خان گفت: اين آقاي شفيعي از وقتي ما شيرخشک گيگوز دو مي خورديم ايشون مجري بودند واما کفاشياتن نشان داد که سر به تو دارد و در يک لحظه مجري عهد عتيق ورزش و مردمي را فتيله پيچ کرد.
والا آبرو ريزي مي کنيد...
نجف زاده باز هم به سراغ ورزش رفت و گفت: مسابقات يه قل دو قل ديده بوديم الاغ سواري نديده بوديم... و صحنه هاي مسابقه ورزشي الاغ سواري در يکي از شهرستانها را روي آنتن برد و بلافاصله از وجود هفت غلط ضايع املايي در نامه ۴سطري فدراسيون کشتي انتقاد کرد. مجري صرفا گفت: نامه زده بودند به فيلا آبروي ما رو بردند مترجمتون اعصاب نداشت يا تايپيستتون مثل سرپرست فدراسيون قاط زده بود و بعد صحنه کوتاهي از عصبانيت سرپرست فدراسيون کشتي را در يک برنامه زنده که منجر به ترک استوديو شد نمايش داد.
پاسخگو نبودن برخي دولتمردان هم سوژه ديگر نجف زاده بود. فروزنده از پاسخ به سوال هايي که درباره مسايل مختلف از او پرسيده مي شد با "نمي دانم و نخير"طفره مي رفت.
گراني هاي دردناک
در حوزه اقتصاد هم کامران نجف زاده با نشان دادن اوضاع اين روزهاي قيمت ها تصوير يک چسب ضد درد را نشان داد و گفت :"اينجا قيمت خورده هفت هزار ريال/برش ميگردوني مهر خورده نه هزار ريال/خط پايينش نوشته قيمت براي مصرف کننده ۵۰۰۰ ريال /حالا چند مي فروشن؟چهارده هزار ريال!.
خودروهاي گران و ياد عزيز پيکان!
کنايه نجف زاده به بالارفتن عجيب قيمت خودرو نيز آيتم پاياني صرفا جهت اطلاع بود. خبرنگار واحد مرکزي خبر گفت: "پيکان...اين نوستالژي دوست داشتني نسل ما اين روزها يادش بخير. در اين هيرو وير بالا و بالا و بالا رفتن قيمت ماشين...تو چقدر صبور و نجيب و خوب بودي پيکان....
نجف زاده در حالي که آهنگي از رضا يزداني پخش مي کرد چندين عکس خاطره انگيز از انواع پيکان ها نشان داد.
صرفا جهت اطلاع مردم
کامران نجف زاده در پايان به مخاطبان گفت صرفا جهت اطلاع اين هفته سوژه هاي فراواني "داشت" اما...بگذريم!!
کد مطلب: 20733
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *