۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۶

بدهی۱۴میلیاردی هدایتی به یک بانک

حسین هدایتی که از چند فصل پیش کارش را با خرید یک تیم در فوتبال آغاز کرد و خیلی زود با نام استیل آذین وارد مسابقات لیگ برتر شد، از همان روزهای ورود خود به فوتبال به ریخت و پاش مبالغ کلان در این ورزش پرداخت و بازیکنان نامدار لیگ ایران را به خدمت گرفت
فردا: مالک باشگاه ملوان بندر انزلی که به عابر بانک فوتبال نیز معروف است به یکی از بانک های کشور مبلغی بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بدهکار است اما همچنان به فعالیت های خود در عرصه ورزش و تیم داری در فوتبال ادامه می دهد.
حسین هدایتی که از چند فصل پیش کارش را با خرید یک تیم در فوتبال آغاز کرد و خیلی زود با نام استیل آذین وارد مسابقات لیگ برتر شد، از همان روزهای ورود خود به فوتبال به ریخت و پاش مبالغ کلان در این ورزش پرداخت و بازیکنان نامدار لیگ ایران را به خدمت گرفت، اما تیم های وی هیچگاه در لیگ برتر موفق ظاهر نشدند و مصرف کردن پول های میلیاردی در فوتبال حاصلی جز ناکامی برای هدایتی نداشت.
در آغاز لیگ دوازدهم نیز هدایتی با خرید سهام باشگاه ملوان انزلی بار دیگر به فوتبال بازگشت و بعد از مدتی نیز تحت عنوان کمک به مردم لرستان، به دورود رفت و اقدامات لازم جهت کمک به تیم فوتبال گهر را انجام داد.
اواخر آذرماه امسال بود که حسین هدایتی اعلام کرد که می خواهد از ورزش برود. در این بین کمتر کسی است که نداند هدایتی به واسطه حضور در ورزش به شهرت رسید و همواره کارهایی از این دست برای مشهور شدن انجام می داد؛ کارهایی نظیر اهدای خوردو وسکه به قهرمانان و افراد مختلف. با این حال او که قصد داشت هر روز بر تعداد تیم هایش بیفزاید، به یکباره اعلام کرد از ورزش می رود.
حتی چندی پیش محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور اعلام کرد هدایتی تحت تعقیب قضایی قرار دارد و این در شرایطی بود که این فرد آزادانه در فوتبال ایران به فعالیت هایش ادامه می داد.
سرانجام حسین هدایتی بعد از می روم، نمی روم های فراوان، از فوتبال نرفت و همچنان به عنوان مالک باشگاه ملوان فعالیت می کند. اما در جدیدترین مشکلات مالی وی، اسنادی به دست خبرنگار ما رسید که نشان می دهد حسین هدایتی رقمی بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان به یک بانک بدهکار است.
طبق اسناد موجود، شرکت مجتمع ... و حسین هدایتی، اقدام به دریافت تسهیلات مالی اعم از ریالی و ارزی و یا انجام معاملات مجاز بانکی در بخش های تولیدی، تجاری، صنعتی، کشاورزی، معدنی، مسکن و ساختمان نموده است.
بنابر ماده یک قرار داد بین این شرکت و بانک وام دهنده، حسین هدایتی مبلغ شصت و چهار میلیارد ریال از تسهیلات مالی بانک در قالب عقود اسلامی گرفته و ملزم به بازپرداخت ۱۰ ساله آن شده است. اما وی به دلیل عدم بازپرداخت این رقم و باشکایت بانک، باید علاوه بر بازپرداخت اصل وام، ۴ میلیارد تومان سود و ۴ میلیارد تومان نیز به عنوان اجور عقب افتاده بابت خسارت تاخیر به این بانک پرداخت کند.
همچنین از تاریخ صدور این حکم که مربوط به تاریخ ۲/۱۰/۹۱ بوده، هر روز تاخیر نیز جزو اجور متعلقه محسوب شده و در صورت عدم پرداخت آن از سوی حسین هدایتی، بر رقم ۱۴ میلیارد و هشتصد و نود و پنج میلیونی بدهی افزوده می شود.
کد مطلب: 21112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *