۰
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۷

احتمال بروز سیلاب در ۱۶ استان کشور

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال بروز سیلاب و اختلال در تردد جاده ها در ۱۶ استان کشور خبر داد.
عبدالرضا امیدوار شهری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: سامانه بارش زای فعال بر روی کشورامشب در شمال شرق و سواحل شرقی خزر سبب بارش برف وباران شده و بتدریج از کشور خارج می شود.
به گفته وی، از فردا سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشور شده و به تدریج نیمه غربی و در اواخر این روز به تدریج نیمه شرقی را نیز در بر گرفته و سبب بارش برف و باران،وزش باد، در مناطق جنوبی رعدوبرق و کاهش دما می شود.
امیدوار اظهار داشت: این سامانه در روز جمعه نیز در اکثر نقاط کشور فعال است و در روز شنبه از شدت فعالیت این سامانه کاسته شده و عمده فعالیت آن در نیمه شرقی، برخی نقاط شمال غرب و دامنه های البرز خواهد بود.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: شدت فعالیت این سامانه در روز پنجشنبه در استانهای خوزستان،فارس و بوشهر و در روز جمعه در استانهای خراسان شمالی،رضوی،جنوبی ،جنوب کرمان و هرمزگان است.
وی افزود: امشب در دامنه های البرز،شرق و جنوب شرق کشور و از بعد از ظهر پنجشنبه و روز جمعه در شرق ، جنوب شرق ، جنوب غرب و دامنه های البرز وزش باد قابل ملاحظه خواهد بود.همچنین در روز پنجشنبه شمال خلیج فارس و از بعد از ظهر پنجشنبه و طی روز جمعه شمال خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش بینی می شود.
امیدوار یادآور شد: از اواخر پنج شنبه و طی روز جمعه در استانهای کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، همدان، قزوین، جنوب آذربایجان غربی و سپس در خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بارش از شدت بیشتری برخوردار است از این رو در این مدت در این مناطق آب گرفتگی معابر عمومی، سیلاب و در مناطق سردسیر و کوهستانی به سبب بارش برف، اختلال در تردد پیش بینی می شود.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: این شرایط در روز جمعه راه های ارتباطی رشته کوه البرز را نیز در برمی گیرد. طی این مدت در استانهای ایلام، خوزستان، بوشهر و کرمان سرعت باد نیز افزایش می یابد که می تواند سبب ایجاد خسارت در این مناطق شود.
وی افزود: از بعدازظهر جمعه تا ظهر یکشنبه به سبب رگبار باران با رعدوبرق و وزش باد شدید آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و ایجاد خسارت به تاسیسات شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست .
امیدوار یاد آور شد: روز جمعه آسمان تهران ابری همراه با بارش باران بتدریج نیمه ابری همراه با وزش باد خواهد بود.
کد مطلب: 21329
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *