۰
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۱

لاریجانی:هرگز با آمریکایی‌ها ارتباطی نداشتیم

رئیس مجلس گفت: هیچ دخالت نظامی نباید در سوریه صورت گیرد و از این رو با دخالت نظامی در بحرین و لیبی هم مخالفیم.
فارس: علی لاریجانی در ادامه نشست خبری عصر امروز خود در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال نامزدیش در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم گفت که ۳۵ سال قبل نامزدیش را انجام داده و اکنون صاحب ۴ فرزند است.
وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری که مدعی بود ایران با سازمان سیا همکاری کرده و ۱۵ عضو گروهک تروریستی القاعده را تحویل آمریکایی‌ها داده تصریح کرد: احتمالاً این خبر را اجنه منتشر کرده‌اند چون ما هرگز با آمریکایی‌ها ارتباط نداریم که حالا بخواهیم با آنها همکاری هم داشته باشیم.
خبرنگاری از رئیس مجلس درباره دخالت‌های نظامی در سوریه سؤال کرد که لاریجانی پاسخ داد: معتقدیم هیچ دخالت نظامی نباید در سوریه صورت گیرد و از این رو با دخالت نظامی در بحرین و لیبی هم مخالفیم.
وی افزود: تغییرات سیاسی در داخل کشورها باید با اراده خود ملت‌ها صورت گیرد و ما هشدار داده بودیم که با دخالت در مسائل سوریه فرصت سوءاستفاده برای رژیم صهیونیستی فراهم می‌کنند اما توجه نکردند.
لاریجانی اضافه کرد: اصلاحات در سوریه ضروری است اما دموکراسی با سلاح به دست نمی‌آید اما برخی با پول و امکانات دیگر به دنبال اختلاف‌افکنی بین مسلمانان هستند.
رئیس مجلس گفت: ما شفاف حرف می‌زنیم و معتقدیم به برادری همه مسلمین هستیم و لذا دلیلی برای اختلاف وجود ندارد.
«اختلافات کلامی باید بین علماء طرح شود ولی عده‌ای گویی وظیفه خود می‌دانند که دیگران را کافر بخوانند و خودشان هم حکم اعدام صادر کرده و می‌کشند که ما با این افکار مخالفیم.
خبرنگاری از رئیس مجلس درباره حضور چشمگیر ملت ایران در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن سؤال کرد که لاریجانی پاسخ داد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با اعمال تحریم‌ها مردم ایران را مأیوس می‌کنند اما حضور مردم در ۲۲ بهمن امسال بیش از گذشته بود.
وی خاطرنشان کرد: صدای ملت ایران نشان داد که این ملت در مقابل دشمنی‌ها مقاوم و با اراده است.
خبرنگار دیگری درباره خروج آمریکایی‌ها از افغانستان سؤال کرد که لاریجانی پاسخ داد: حضور ۱۰ ساله آمریکایی‌ها در افغانستان به بهانه مقابله با تروریسم ضایعات زیادی به وجود آورده است.
وی تصریح کرد: در مقابل ایران تلاش کرده افغانستان رو به آبادانی حرکت کند و در آنجا پروژه‌های عمرانی انجام دادیم و تلاش کردیم کشاورزان افغانی را به توقف کشت خشخاش به تغییر کاربری اراضی زراعی هدایت کنیم.
رئیس مجلس گفت: البته در این مسیر ماجرای عجیب و غریبی رخ داد و اخباری به ما رسید که مواد مخدر از فرودگاه کابل و بگرام به فرودگاه نیوگارسیا که در دست ناتو است ترانزیت و از آنجا به مراکز دیگر منتقل می‌شود.
خبرنگاری از رئیس مجلس کشورمان درباره احتمال توقف احداث خط لوله صلح برای انتقال گاز به پاکستان تحت فشارها و تحریم‌های غرب سؤال کرد که لاریجانی پاسخ داد: پروژه خط لوله صلح برای ما یک پروژه استراتژیک است.
وی افزود: مسئولان پاکستان اراده انتقال گاز ایران به کشورشان را دارند و بعید می‌دانم به ایران ضرر وارد کنند.
وی در پایان خطاب به آمریکایی‌ها نیز هشدار داد که ملت‌ها از دوره یک‌جانبه‌گرایی عبور کردند و دنیا دیگر تک‌قطبی نیست.
کد مطلب: 22707
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *