۰
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۷

تلاش مجلس برای تغییراختیارات رئیس‌جمهور

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی از برنامه های مد نظر کمیسیون ویژه برای پیگیری راهکارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، تشکیل شورای عالی اقتصاد، تغییر اختیارات رئیس‌جمهور درصندوق توسعه ملی و استقلال بانک مرکزی خبر داد.
مهر : سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت و پیگیری سیاستهای اصل ۴۴ قانون اساسی از برنامه های مد نظر کمیسیون ویژه برای پیگیری راهکارهای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، تشکیل شورای عالی اقتصاد، تغییر اختیارات رئیس‌جمهور درصندوق توسعه ملی و استقلال بانک مرکزی خبر داد.

جعفر قادری با اشاره به تشکیل ساختار کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: بحث های جدی در این کمیسیون دنبال خواهد شد و از جمله آن برنامه های کمیسیون های اصل ۴۴ و کمیسیون جهاد اقتصادی مجلس هشتم است که در این کمیسیون پیگیری خواهد شد.

وی گفت: یکی از برنامه های ما تشکیل شورای عالی اقتصاد است که همپای شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی مسائل اقتصادی کشور را مورد بررسی و تصمیم گیری قرار دهد. ترکیب این شورا از سه قوه خواهد بود تا سه قوه با هم در خصوص مسائل مهم کشور در حوزه اقتصاد به جمع بندی و تصمیم گیری برسند.

نماینده شیراز تصریح کرد: موضوع دیگر که در کمیسیون بررسی خواهد شد استقلال بانک مرکزی است که باید کاملا تعیین تکلیف شود زیرا ضرورت آن کاملا احساس می شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر تاکید مقام معظم رهبری برای پیگیری اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی کشور است که حتما روی آن کار ویژه ای خواهد شد.

قادری گفت: از جمله مباحث دیگر اصلاح قانون اصل ۴۴ قانون اساسی و مباحثی مربوط به صندوق توسعه ملی است زیرا مشکلی که هم اکنون در این باره وجود دارد این است که در صندوق توسعه ملی رئیس جمهور تنها تصمیم گیرنده است و باید این وضعیت تغییر کند.
کد مطلب: 2294
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *