۰
شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۳

بیانیه ائتلاف سپید درباره انتخابات نظام پزشکی

اعضای گروه «ائتلاف سپید» با صدور بیانیه‌ای به مناسبت برگزاری ششمین انتخابات نظام پزشکی کشور ضمن تاکید مجدد بر لزوم اصلاح روش‌های اتخاذ شده، اقتدار نظام پزشکی را در گروی برگزاری انتخاباتی با حضور تمامی سلائق صنفی و حرفه‌ای و با پشتوانه‌ فردی بالای جامعه پزشکی دانستند.
به گزارش ایسنا، در بخش‌هایی از این بیانیه انتخابات اخیر نظام پزشکی کشور «پرحاشیه» و «با استقبال کم جامعه پزشکی» دانسته شده و با اشاره به آنچه از آن به عنوان «کاهش نزدیک به ۳۰ درصدی مشارکت» در تهران یاد شده، آمده است: در این انتخابات علیرغم پیش‌بینی‌های اولیه رئیس هیات اجرایی انتخابات که افزایش ۳۰ درصدی مشارکت را پیش‌بینی کرده بود و مصاحبه رئیس هیئت نظارت بر انتخابات که بدون توجه به آمار و ارقام و در ادامه اشتباهات گذشته میزان مشارکت را دو برابر دوره پیش عنوان کرده بود، کمتر از ۱۰ درصدی اعضای جامعه پزشکی تهران بزرگ در این انتخابات شرکت کردند. اگر حجم تبلیغات انجام شده در مورد انتخابات در این دوره را با ادوار قبلی که در فضای کم حاشیه‌ای برگزار شد مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که اعضای جامعه پزشکی به صورت کاملاً معناداری نسبت به چگونگی برگزاری انتخابات واکنش منفی نشان داده‌اند.
اتئلاف سپید همچنین با اشاره بیانیه‌های پیش از انتخابات خود، مسئولان موبوطه را مسوول «کم شدن پشتوانه عمومی اعضای جامعه پزشکی»، دانست.
کد مطلب: 23887
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *