۰
جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۰۷

درخواست انتخاباتی مصر از اتحادیه اروپا

فرستاده ویژه اتحادیه اروپا به جنوب دریای مدیترانه اعلام کرد که دولت مصر از این اتحادیه برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور دعوت کرده است.
فارس: به گزارش پایگاه الیوم السابع، «برناردینو لیون» امروز پنج‌شنبه طی اظهاراتی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که دولت مصر به طور رسمی از اتحادیه اروپا برای نظارت بر برگزاری انتخابات پارلمانی آینده درخواست کرده است.
وی افزود که این موضوع جای تقدیر دارد و قرار است یک کمیته فنی از اتحادیه اروپا روز شنبه آینده برای ارزیابی موضوع به مصر سفر کند.
وی اظهار داشت: این بهترین شیوه در سطح جهان برای نظارت بر انتخابات است بویژه اینکه ناظران دیگری از کشورهای جهان در کنار سازمان‌های جامعه مدنی برای نظارت بر انتخابات دعوت شده‌اند و در این مرحله می‌توان گفت که نظارت بر این انتخابات در سطح عالی حرفه‌ای از سوی جامعه جهانی انجام خواهد شد.
لیون در ادامه تصریح کرد: با این حال اتحادیه اروپا نمی‌تواند در حوزه‌های انتخابات حضور داشته باشد و نمی‌تواند برای هر کمیته‌ای یک ناظر قرار دهد اما سطح نظارت بر انتخابات در سطح عالی خواهد بود.
وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا سطح عالی نظارت بر انتخابات را فراهم کرده و ارزیابی نهایی آنها بهترین ارزیابی خواهد بود زیرا آنها حرفه‌ای هستند و تجربه طولانی مدت در این زمینه دارند.
کد مطلب: 24428
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *