; ?>; ?> قاليباف:معضل آلودگی هوا بی‌صاحب است - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۵

قاليباف:معضل آلودگی هوا بی‌صاحب است

شهردار تهران با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند هوای تهران زمانی خوب است که باد بوزد، گفت: ما نمی‌توانیم زندگی مردم را به باد بسپاریم بلکه این امر باید با عقلانیت و کار درست تدبیر شود.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم جشن درختکاری و بهره برداری از ۲۳۰۰ هکتار جنگل کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران، با بیان اینکه تاکید بر درختکاری و حفظ طبیعت در فرهنگ اسلامی و سنت ایرانیان از دیرباز مشهود بوده است گفت: غرض این است که انسان از یک زندگی خوب که پیشرفت مادی و معنوی را به صورت توام داشته باشد برخوردار شود. مهمترین کار نظام اسلامی این است که یک پیوند منطقی میان پیشرفت مادی و رشد و تعالی برقرار کند.
قالیباف با تاکید بر اینکه آلودگی هوا مهمترین چالش امروز ماست، گفت: این موضوع سلامت جسمی و روحی شهروندان را به مخاطره انداخته و مشکلات غیر قابل تحملی را به دنبال دارد.
وی با تاکید بر اینکه حل معضل آلودگی هوا امری فرابخشی است گفت: همه دستگاه‌های دولتی و قوای سه گانه و همین طور مردم باید برای حل این مشکل دست به دست هم دهند.
قالیباف اعتقاد دارد که معضل آلودگی هوا لاینحل مانده چرا که امر به این مهمی بی صاحب است و قوانین هم به گونه‌ای تدوین شده که نمی‌تواند اجماعی برای حل و فصل این مشکل ایجاد کند.
وی ادامه داد: برای حل معضل آلودگی هوا حتما باید اتفاقاتی در حوزه صنعت،‌ تکنولوژی، حمل و نقل عمومی و فضای سبز رخ دهد و همینطور کیفیت مواد سوختی تغییر کند.
شهردار تهران گفت: عده‌ای می‌گویند هوای تهران زمانی خوب است که باد بوزد! اما ما نمی‌توانیم زندگی مردم را به باد بسپاریم بلکه این امر باید با عقلانیت و کار درست تدبیر شود.
وی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا چالش امروز دیگر کلان شهرهای کشورمان نظیر اصفهان و اراک هم هست گفت: بنابر نظر متخصصان و صاحب نظران این حوزه مهمترین راه مبارزه با آلودگی جلوگیری از تولید آلاینده‌هاست.
شهردار تهران فرصت حضور رییس مجلس در مراسم امروز را غنیمت شمرد و از وی درخواست کرد که نسبت به وضع قوانینی برای شفاف سازی مسئولیت دستگاه‌های مختلف در حوزه آلودگی هوا و پاسخگو بودن آنها اقدام کند.
علی‌محمد مختاری مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهر تهران هم با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی سرانه فضای سبز در تهران کمتر از نیم متر مربع بوده است گفت: اولین طرح کمربند سبز شهر تهران از سال ۶۵ آغاز شد و تا کنون ۳۸ هزار هکتارجنگل کاری در اطراف تهران شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه ۱۹۰۰ بوستان محله‌ای، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در پایتخت در اختیار شهروندان است، گفت: هم اکنون سرانه فضای سبز درون شهری به ۱۵ متر مربع که حداقل مقدار استاندارد است رسیده و باید به نقطه ایده آل یعنی ۲۵ متر مربع افزایش یابد.
وی به نقش طرح کمربند سبب در جلوگیری از ساخت و ساز و توسعه بی رویه شهر در حریم اشاره کرد و گفت: سرانه فضای سبز برون شهری تهران با اجرای این طرح هم اکنون به ۲۳ متر مربع رسیده است.
به گفته مختاری طی هفت سال عمر دوره اخیر مدیریت شهری، ۱۶ هزار هکتار جنگل کاری در اطراف تهران صورت گرفته است ضمن اینکه ۸۰۰ روسا در داخل شهر به بهره برداری رسیده است. 
در این مراسم علاوه بر شهردار تهران، لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حسن بیادی نایب رییس شورای شهر تهران، حمزه شکیب رییس کمیسیون عمران شورای شهر و لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
کد مطلب: 25028
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *